Sindicatele de la Dacia au intrat de ieri in greva generala pe termen nelimitat, in urma esuarii negocierilor cu conducerea uzinei pe tema majorarilor de salarii si a imbunatatirii conditiilor de munca. Insa, fiecare zi de greva genereaza pierderi financiare estimate la 9 milioane de euro si 1.300 de masini nefabricate.

Potrivit conducerii Sindicatului Automobile Dacia (SAD), aproximativ 12.000 de muncitori, din cei 13.000 cati are uzina Dacia, iau parte la greva. Insa directorul de comunicare al companiei, Liviu Ion, a declarat la o conferinta de presa ca doar 49% dintre acestia participa la manifest. “Probabil pe anumite tronsoane s-ar putea ajunge la 80%, insa per total doar 49% dintre angajatii Dacia sunt in greva”, citeaza Cronica Romana.

Majorarile salariale pe care angajatii le cer, ajung la 70%, procent imposibil de sustinut de catre uzina in conditiile economice si sociale in care se afla Romania in momentul de fata. Mai ales in conditiile in care, desi momentan opereaza pe profit, Dacia inca mai are pierderi din anii trecuti, de 61 de milioane de euro. In plus, a mai subliniat Liviu Ion, intregul profit realizat de Renault in Romania in ultimii ani a fost reinvestit in tara si nu a ajuns in Franta. Acestor fonduri li s-au adaugat si investitii ale companiei mama in Romania, in valoare de aproape 800 de milioane de euro.

Angajatii isi motiveaza insa deciziile sustinand ca au primit din partea conducerii Dacia scrisori in care sunt informati ca din 2010 Renault isi poate reloca productia. “Consider ca este incorect sa te adresezi unui salariat care castiga 600 de lei pe luna - sunt peste 3.000 de salariati care castiga 600 de lei -, sa il ameninti ca isi pierde painea”, a tinut sa sublinieze vicepresedintele sindicatului Dacia, Ion Iordache.

Directorul de comunicare al Dacia, Liviu Ion, a declarat, citat de Gardianul, ca directorul general Francois Fourmont a dorit doar sa ia legatura, prin intermediul scrisorii respective, cu toti salariatii de la Dacia, insa nu a dorit sa-i ameninte pe sindicalisti. Totusi, Ion a admis faptul ca amenintarea strecurata printre randuri de Fourmont, cum ca Dacia s-ar putea inchide din 2010, are acoperire, spunand ca nu este exclusa posibilitatea mutarii productiei in Rusia si/sau Iran.

Managementul Dacia nu poate oferi salariatilor o crestere salariala mai mare de 19%, dupa ce, la ultimele negocieri, oferta fusese aceea de majorare a salariilor cu doar 11 procente. Sindicalistii au cerut in plus la salariul actual, in medie, cu 550 lei, precum si majorarea primelor si sporurilor oferite cu diverse ocazii, scrie Ziarul.

Potrivit Ziarul Financiar, conducerea companiei a inaintat o oferta de crestere salariala cu 118 lei, in conditiile in care sindicalistii au cerut o majorare de 550 lei, in doua transe: 350 de lei incepand cu 1 ianuarie 2008 si 200 de lei incepand cu 1 iunie.

Liviu Ion a precizat ca, insumand toate revendicarile salariale ale sindicalistilor uzinei, s-ar ajunge la o crestere salariala de aproape 70%, „procent absolut inacceptabil pentru patronat”. „Administratia Dacia a propus o crestere de 12% a salariului de baza, asigurand un prag minim de 144 lei brut pentru muncitori. Cresterea se traduce printr-un procent de +18,5%, pentru un salariu de baza brut de 778 lei. La aceasta crestere se adauga o prima de 1.020 lei, pentru rezultatele anului 2007, echivalenta cu un salariu de baza individual, acordata intr-o singura transa”, informeaza conducerea Dacia, relateaza Wall-Street.

Uzina Dacia este una dintre cele mai profitabile uzine ale grupului Renault. De la preluarea companiei, in 1999, francezii au reusit sa aduca marca Dacia in topul cresterii vanzarilor auto la nivel mondial. S-a ajuns pana acolo incat presa internationala a vorbit despre Loganizarea grupului Renault, avand in vedere vanzarile record din ultimii ani. Modelul Logan a ajuns sa fie vandut cu succes in tari de pe 5 continente, chiar daca produsul nu este chiar unul low-cost asa cum a fost perceput initial.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.