Sarbatoarea de Pasti si cea de 1 Mai au devenit afaceri profitabile pentru operatorii din turism. In aceasta perioada incasarile agentiilor ajung la 40 de milioane de euro.
Trendul crescator inregistrat in ultimii ani in domeniul turismului se respecta si anul acesta. Deoarece Pas­ti­le sunt cateva zile distanta de 1 Mai, ope­ratorii au pregatit pachete cu mi­ni­vacante si se asteapta la cresterea nu­marului de turisti atat pe extern, cat si pe intern. “Pe extern estimam ca vor fi circa 30.000-35.000 de turisti care vor pleca in perioada 25 aprilie-2 mai, iar pe intern numarul tu­ris­ti­lor va fi de circa 80.000 de persoane. Cifrele ne confirma trendul crescator din ultima perioada, deoarece pe intern se inregistreaza o crestere de 15%, iar pe extern cresterea este de 25% comparativ cu anul trecut”, ne-a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor din Turism (ANAT). De asemenea, la nivelul unor agentii de turism cresterile sunt cu mult peste estimarile patro­nilor. “Constatam o crestere de 60% a vanzarilor la pachetele de Pasti, fata de 2007. Pastele cade la sfarsitul lui aprilie, cand vremea e calda si oa­me­nii simt nevoia sa mearga in des­ti­natii cu plaja. In acest moment, cele mai multe rezervari le avem pe Ci­pru. Hotelurile sunt moderne, iar ser­viciile sunt de calitate buna”, a de­clarat Aurelian Bratosin, directorul agentiei Butterfly Tourism.


BANI. Anul acesta, agentiile de turism vand un pachet turistic special pentru Sarbatoarea Pastelui si 1 Mai, deoarece acestea sunt des­par­tite de doar patru zile, iar pe 1 Mai majoritatea bugetarilor nu lu­crea­za. “Deoarece Pastele este foarte aproa­pe de 1 Mai, agentiile au van­dut bine pachetele speciale pe extern. De asemenea, vacanta in tara va fi una prelungita datorita zilelor libere din perioada celor doua sarbatori”, a ex­plicat Traian Badulescu. Acesta a spus ca un turist roman cheltuieste de noua ori mai mult decat un turist ger­man. “Romanul arunca cu bani in stan­ga si-n dreapta cand merge in va­canta. De exemplu, un neamt, care are totul asigurat, cheltuie 11 euro pe saptamna, iar un roman, in aceleasi conditii, cheltuie 180 de euro pe saptamana”, a explicat Badulescu. Acesta a mai spus ca pretul me­diu pentru un sejur pe intern este in jur de 250-300 de euro de persoana, iar pe extern pretul mediu este de 300-400 de euro. Avand in vedere tarifele medii si afluxul mare de turisti care vor petrece de Pasti in alta parte decat acasa, incasarile agentiilor de turism pentru serviciile oferite vor fi de circa 14 milioane de euro pentru extern si 24 de mi­lioane de euro pentru intern.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.