Pe o piata interna a cosmeticelor tot mai aglomerata, cu clare tendinte de polarizare si maturizare, Avon Romania muta lupta dintre companiile de vanzari directe in spatiul virtual si pregateste lansarea unor parteneriate strategice cu jucatori din zona premium. Pe termen lung, planurile sunt indraznete si ar putea include construirea unei fabrici de cosmetice in Romania.

In prezent, programul investitional al Avon Romania se concentreaza pe largirea gamei de produse anti-imbatranire si pe cea a parfumurilor, in conditiile in care piata cosmeticelor, evaluata la peste 700 de milioane de euro, inregistreaza un ritm de crestere de 15% si incepe sa se stabilizeze, pe fondul unei fragmentari sporite.

In acest context, Romania este unul dintre motoarele de crestere din regiune pentru companie, climatul sau politico-economic oferind avantaje care pot atarna greu in luarea unei decizii privind locatia unei noi fabrici Avon.

Romania, posibila locatie pentru o noua fabrica Avon

“De ce sa nu deschidem o fabrica Avon in Romania? Avem un climat economic si politic prielnic, materii prime si costuri reduse ale operatiunilor. Poate ca nu aveam cel mai sanatos climat in sensul strict al cuvantului, insa nu este cu mult mai bolnav decat cel din Bulgaria sau Ungaria, de exemplu”, a declarat, pentru Wall-Street, Angela Cretu (foto), manager general pentru Europa de Sud-Est al multinationalei Avon.

Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania, are insa o alta parere si nu da prea mari sanse Romaniei sa castige competitia cu Ungaria si Cehia in alegerea noii fabrici de cosmetice Oriflame. Producatorul suedez Oriflame si-a anuntat, inca din toamna anul trecut, intentia de a construi o uzina in regiunea Europei Centrale si de Est.

In cursa pentru investitia evaluata, evaluata la peste 2 miliarde de euro, se aflau, initial, Romania, Ungaria, Cehia si Ucraina, dar evolutiile recente arata ca “balanta ar putea sa incline in favoarea Ungariei in conditiile in care anul acesta ar putea aduce surprize neplacute jucatorilor de pe piata cosmeticelor, schimbarea macazului politic atragand dupa sine o serie de transformari economice defavorabile industriei de profil”, potrivit lui Tatoiu.

“Principalele dezavantaje ale Romaniei sunt lipsa de autoritate, incertitudinea taxelor, neconcordanta dintre costurile de operare (inchirierea de terenuri), timpul de recuperare a investitiilor dar si gravele problemele legate de infrastructura”, a precizat, de curand, sefa Oriflame.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.