Informatiile vehiculate in presa, potrivit carora producatorul german de automobile Mercedes-Benz prefera sa construiasca autoturisme in Romania, in defavoarea Poloniei, au fost confirmate si de site-ul autonews.com, care citeaza surse neoficiale.

Potrivit site-ului, noua uzina Mercedes-Benz va fi construita in parcul industrial Tetarom III din localitatea clujeana Jucu, unde Nokia a inaugurat, la inceputul acestei saptamani, o unitate de productie a telefoanelor mobile.

Primarul Clujului, Emil Boc, a confirmat ca au existat discutii intre Mercedes si autoritatile locale pentru achizitionarea unei suprafete de peste 170 hectare de teren pe platforma industriala de la Jucu, Cluj, anunta Ziua.

Dezavantajele Romaniei in atragerea investitiei nemtesti, constau in infrastructura slab dezvoltata in comparatie cu Polonia, precum si de forta de munca mai putin calificata. Pe de alta parte insa, in Romania exista deja o fabrica mixta la Cugir, unde este implicata si compania Mercedes, care produce cutii de viteze si componente metalice. Mai mult, o serie de investitori germani din industria componentelor auto activeaza deja pe piata romaneasca. Printre acestia se numara Continental AG, INA Scheaffer, Siemens Automotive, Kromberg & Schubert, Lisa Draxlmaier sau Leoni Wiring Systems, relateaza Cotidianul.

Firma si-a propus sa reduca drastic costurile de productie, iar din acest punct de vedere, Romania nu este deloc de neglijat. „Trebuie sa reducem la sange costurile de productie", declara unul dintre oficiali, citat de Adevarul. Acest obiectiv ar fi lesne de indeplinit daca se tine cont ca o ora de munca in Romania este platita cu 3,24 euro, in timp ce in Polonia este platita cu 6 euro, iar in Germania cu 42 de euro.

Potrivit Evenimentul Zilei, in noua uzina se vor produce, din 2011, modele din Clasele A si B. Viitoarele modele ar trebui sa creasca vanzarile Mercedes-Benz pe pietele auto din vestul Europei, precum si pe pietele emergente. Circula informatii potrivit carora uzina Mercedes-Benz ar urma sa produca 350.000 de unitati pe an, iar in randul oficialilor producatorului german se vehiculeaza o productie anuala de 70.000, pana la 130.000 de unitati.

Cunoscut anterior sub denumirea DaimlerChrysler, grupul german s-a separat, in vara anului 2007, la nivel international, de compania americana Chrysler. Astfel, in august 2007, Daimler a vandut participatia majoritara la Chrysler catre fondul de investitii Cerberus Capital Management. Totodata, divizia producatoare de autoturisme a Daimler a fost redenumita Mercedes-Benz Cars.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.