Numarul agentilor care cauta clienti pentru fonduri de pensii obligatorii a trecut de 250.000.

Daca un client se muta la un alt fond, agentul de marketing pastreaza comisionul incasat.

Goana agentilor de marketing dupa cei care ar trebui sa adere la sistemul de pensii obligatorii administrate privat (Pilonul II) este departe de a fi incheiata. Recent, Comisia de Supraveghere a Sistemului Pensiilor Private (CSSPP) a prelungit termenul pentru inregistrarea in Registrul intermediarilor,
pana la 31 decembrie a.c., Pana la ora actuala, numarul agentilor oficial inregistrati a depasit 250.000, foarte apropiat de estimarile initiale ale specialistilor.

Pentru un agent, fiecare adeziune, indiferent de fond, inseamna un castig cat se poate de concret. "Intre companie si agent se incheie un contract de mandat comercial, care prevede pe langa drepturile si obligatiile partilor si modalitatile de plata ale agentului de marketing", explica Cristina Albu, coordonator PR la Generali Asigurari. Surse din piata spun ca fiecare adeziune aduce intermediarilor sume cuprinse intre 20 si 50 de lei. "Consultantul primeste contributia dupa ce are loc validarea clientului", spune Radu Vasilescu, director general, ING Fond de Pensii.

Daca un client opteaza pentru schimbarea fondului mai devreme de doi ani, agentul de marketing tot ramane in castig pentru ca nu este obligat sa returneze comisionul incasat. "Fiecare administrator are practica lui referitoare la comisioane. Este insa important ca, indiferent daca ne aflam in primii doi ani sau dupa, agentul sa nu incurajeze transferul clientului de la un fond la altul.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.