NASA, agentia spatiala americana, genereaza, la 50 de ani de la crearea sa, o adevarata "economie spatiala", care aduce anual miliarde de dolari, a declarat directorul agentiei, Michael Griffin, la inaugurarea unei serii de conferinte marcand 50 de ani de la infiintarea agentiei

Activitatile economice ale NASA au fost estimate in 2005 la 180 de miliarde de dolari, peste 60% din aceasta suma provenind din bunuri comerciale si servicii, a declarat Griffin, la Washington.
"Cream nu numai locuri de munca, cream tot felul de noi piete si posibilitati de crestere economica ce nu existau inainte", a declarat directorul NASA.
Acesta a mai spus ca economia spatiala transforma vietile oamenilor in mijloace de a trai pe care nu le intelegem si apreciem inca pe deplin. Aceasta noua economie creeaza produse care aduc omenirii noi beneficii, din efortul nostru de a intelege si explora si utiliza acest mediu nou. De asemenea, se vrea sa extindem turismul spatial care abia se naste acum si dezvoltarea serviciilor logistice in spatiu, care vor transforma deplasarea in spatiu intr-o activitate comerciala viabila.

Inovatiile tehnologice, stimulate

"Aceasta economie in plina dezvoltare afecteaza aproape fiecare aspect al vietii noastre zilnice - traiul, munca, timpul liber - si genereaza potentiale noi piete. Permite comunicatiile prin satelit, inclusiv radioul si televiziunea, navigatia GPS, monitorizarea vremii si a climei", a declarat Griffin, potrivit discursului postat pe site-ul NASA.
De la infiintarea agentiei spatiale, in urma cu 50 de ani, in contextul Razboiului Rece, "competitia militara si politica in spatiu a disparut in mare masura", iar "obiectivul explorarii spatiului in prezent se plaseaza in sfera economica".
In economia globala in care traim, cresterea bunastarii si a standardelor de viata inseamna existenta unor niveluri inalte de competitie intre diverse tari si locuri.
"Exista acum mai multi ingineri de software in Bangalore, India decat in Silicon Valley. Inovatiile si productia lor sunt peste tot si a devenit o adevarata piata, iar daca America va continua sa ramana lider in dezvoltarea competitiei globale, si noi trebuie sa continuam sa inovam in spatiu. Pentru a stimula cresterea economica, cresterea competitivitatii si pentru a crea o viata mai buna pentru cetateni, trebuie sa stimulam inovatiile tehnologice", a declarat directorul NASA.
Acesta a enumerat cateva domenii revolutionate de capacitatile tehnologice ale NASA, intre care cercetarea medicala prin instrumentele de detectare a tumorilor canceroase sau inventia defibrilatorului cardiac si dezvoltarea informaticii.
"Misiunea noastra ne cere sa dezvoltam noutati tehnologice in fiecare zi si sa o facem intr-o maniera accesibila pentru fiecare om. Oamenii si robotii nostri se aventureaza in spatiu in fiecare zi, si acest lucru le cere sa se faca vazuti la un nivel inalt. De aceea, ne straduim sa indeplinim fiecare cerere cu o perfectiune tehnica si sa returnam produse de care toata lumea este fascinata. Tocmai de aceea, Muzeul Aerului si Muzeul Spatiului sunt cele mai vizitate din intreaga lume", a declarat seful NASA.
"Noi exploram frontierele, de fapt cream frontiere, si, pentru ca misiunea noastra este de a zbura sub toate formele, in aer si in spatiu, lucram si inovam - acolo se realizeaza cele mai mari descoperiri", a mai spus Griffin.
Timp de 50 de ani, in spatiu, cel mai mare obstacol in explorarea si utilizarea sistemului solar a fost costul mare al transportului in spatiu, care nu a fost rezolvat de nicio straduinta a guvernului. Griffin a incheiat spunand ca, indiferent de obstacole, NASA va continua sa munceasca, sa descopere universul si sa imbunatateasca viata pe Pamant, prin imbunatatirea economiei spatiale.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.