Viorel Micula, presedintele celui mai mare jucator de pe piata interna a produselor alimentare, European Drinks, a declarat ca doreste ca Izvorul Minunilor sa devina liderul pietei de ape minerale, in conditiile in care in numai 6 ani de la lansare, marca a reusit sa-si adjudece o cota de piata de aproximativ 18%, conform celor mai recente date emise de AC Nielsen-Retail Audit Data.

“Izvorul Minunilor a crescut in cinci ani, cat altii in zeci de ani, ajungand sa concureze cu marci de traditie precum Borsec, cu care ne batem acum pentru locul intai”, a apreciat presedintele companiei.

Proiectul Izvorul Minunilor, care exploateaza surse de apa din zona Stana de Vale (judetul Bihor), este evaluat de catre reprezentantii companiei la peste 35 de milioane de euro. Viorel Micula crede ca va mai dura pana cand vor putea sa recupereze banii investiti. "La vremea lui, a fost un proiect extravagant, cu adevarat costisitor. Nu stiu daca ne vom scoate banii investiti prea curand. In momentul de fata, activele si investitiile in platformele industriale insumeaza peste 800 de milioane de euro", a afirmat acesta.

Luna trecuta, seceta a dus la cresterea cu peste 50% a volumului de vanzari la apa minerala, fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit afirmatiilor presedintelui European Drinks. "Pe segmentul apelor minerale, ne aflam pe locul doi, imediat dupa Borsec, cu o productie de peste 180 de milioane de litri pe an", a adaugat Viorel Micula.

In prezent, produsul cel mai bine vandut al companiei este Burger, liderul pe piata berii la PET. Intrata pe piata de profil in 2003, Burger si-a majorat capacitatea de productie de la un milion de hectolitri initial, la peste 8 milioane de hectolitri, devenind "produsul-vedeta" al companiei.

"Profitul nu este atat de mare pentru un proiect de tip greenfield atat de amplu, precum Izvorul Minunilor. Pentru noi, a fost clar ca nu vom <face muschi> din apa minerala, asa ca am trecut pe Burger, unde inregistram rezultate foarte bune", a declarat Ioan Micula.

Marca de bere, atestata calitativ de catre institutul german Forschungszentrum Weihenstephan fur Brau und Lebensmittelqualitat (Centrul de cercetare a calitatii berii si alimentelor), este comercializata si in mari tari europene consumatoare de bere ca Germania, Italia si Cehia, dar si in Republica Moldova, unde valoarea exporturilor se situeaza in jurul sumei de 4-500.000 de euro. "Dorim sa ne extindem in tarile ex-sovietice pentru ca aici avem o cerere foarte mare, iar taxele vamale sunt foarte ridicate", a spus Viorel Micula.

La sfarsitul saptamanii trecute, Izvorul Minunilor s-a relansat prin schimbarea aspectului ambalajelor si al etichetelor, intreaga campanie de promovare, ce se va desfasura si anul viitor, depasind 10 milioane de euro. Prin aceasta campanie se urmareste majorarea volumului de vanzari la apa minerala cu 20% anul acesta.

"Nu este vorba despre un rebranding. S-a schimbat doar strategia de comunicare, ambalajul si eticheta, insa brand-ul ramane acelasi", a declarat Adinel Tudor, Strategy & New Business Director la Friends Advertising, agentia de advertising care se ocupa de campanie.

Grupul European, care inglobeaza firmele European Food, Scandic Distilleries, European Drinks si Transilvania General Import-Export, este unul dintre cele mai mari companii de pe piata alimentara din estul Europei, inregistrand anul trecut o valoare a afacerilor de peste 680 de milioane de euro si dublandu-si profitul net, fata de 2005, pana la valoarea de 1,4 milioane de euro.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.