Valoarea terenurilor adiacente autostrazilor creste daca exista utilitati in zona si daca accesul la ele este facil.

Apropierea de autostrada - mina de aur pentru restaurante, benzinarii, service-uri auto, moteluri, pensiuni si magazine.

Un parc industrial devine rentabil din momentul achizitiei la un pret convenabil a terenului pe care se va ridica.

Pe piata imobiliara romaneasca, goana dupa terenurile situate langa autostrazi s-a intensificat. Aceste proprietati sunt cautate mai ales de investitorii care vor sa construiasca depozite si hipermarket-uri. Expertii apreciaza ca, deocamdata, astfel de locatii nu sunt favorabile dezvoltarilor rezidentiale. Preturile terenurilor din vecinatatea autostrazilor sunt mai mari daca exista utilitati si constructii noi in zona. Totodata, terenurile aflate mai aproape de orasele mari valoreaza mai mult decat cele mai indepartate.

Dezvoltari logistice

"Terenurile situate in zona autostrazilor sunt interesante in special pentru dezvoltari logistice. Acestea trebuie sa aiba un acces facil din autostrada si utilitati in apropiere", a declarat Florin Nine, director de investitii in cadrul departamentului de Proiecte&Investitii al companiei Regatta. Opinia lui este impartasita si de Monica Marin, partner manager al companiei EuroMetropola, care a aratat ca pe autostrada Bucuresti-Pitesti (A1) constructiile aparute sunt in majoritate hale industriale si depozite. Specialistul Regatta a apreciat ca terenurile din vecinatatea autostrazii Bucuresti-Pitesti, de exemplu, se preteaza mai putin pentru dezvoltari de cartiere: "Pentru dezvoltari rezidentiale, terenurile trebuie sa ofere un cadru natural deosebit pentru a atrage cumparatorii si sa fie cat mai aproape de Bucuresti, in comparatie cu zonele consacrate din nordul orasului. Pentru a alege o noua zona de dezvoltare, trebuie sa existe avantaje sezizabile fata de arealurile deja binecunoscute". Monica Marin a spus, la randul ei, ca nu se pune inca problema dezvoltarii unor cartiere rezidentiale pe terenurile din apropierea autostrazilor, intrucat infrastructura nu permite: "Nu se poate face acces direct din autostrada, rutele ocolitoare ar fi mult prea dificile, mai ales pentru aducerea utilitatilor pe aceste terenuri".


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.