Lohnul din industria constructoare de masini ia treptat locul lohnului textil in structura exporturilor Romaniei.

Anul acesta, ponderea exporturilor de mijloace de transport si de aparate si echipamente electrice si electronice a urcat, in timp ce ponderile textilelor si ale minereurilor s-au redus, arata datele Institutului National de Statistica.

Ultimul buletin statistic lunar arata ca ponderea mijloacelor si materialelor de transport a crescut in totalul exporturilor cu 2,4 puncte procentuale. Cea a echipamentelor electrice si electronice a crescut cu 1,6 puncte procentuale. In acelasi timp, ponderea textilelor si a confectiilor a scazut cu 3,2 puncte procentuale, iar cea a mineralelor - cu nu mai putin de 6,1 puncte procentuale.

„Primul loc in exporturile romanesti este in prezent ocupat de sectorul constructiilor de masini. Romania s-a transformat din furnizor de textile si incaltaminte facute in ateliere mestesugaresti in furnizor de componente auto“, a explicat Mihai Ionescu, presedintele Asociatiei Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR).

El a adaugat ca si in ce priveste exporturile de echipamente este vorba tot de lohn. „Numai 10-15% dintre exporturile din industria constructoare de masini sint branduri proprii, romanesti. Lohnul domina si aceasta industrie. Marile firme internationale isi produc subansamble aici. Sint parti din automobile, nave si utilaje. Cum ar fi Caterpilar, care isi face componente tot in Romania“, a spus Ionescu.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.