Poate fi costisitor sa participi la tot felul de targuri si expozitii sau sa desemnezi anumiti oameni din cadrul societatii care sa prospecteze piata internationala in vederea gasirii de clienti pentru produsele firmei pe care o conduci.

Anumiti oameni s-au gandit sa se ocupe de acest aspect contra cost, lasand firmele sa se ocupe de activitatea principala de productie. Astfel, scopul unei astfel de firme este prelucrarea bruta a unei mari cantitati de informatii la un pret convenabil, pentru a oferi clientilor contactele nete necesare negocierii directe a exporturilor. Obiectul colaborarii consta in livrarea lunara a unui numar de raspunsuri pozitive la oferta de export adresata prin e-mail pietelor externe de desfacere.

Activitatea unei astfel de societati poate fi considerata similara cu cea a unei case de comert, insa doar pana la un punct, pentru ca in timp ce o casa de comert se poate ocupa si de desfasurarea propriu-zisa a exportului, intocmirea documentelor, angajarea carausilor, activitatea societatii de marketing se limiteaza la sondarea pietei internationale si gasirea unor potentiali clienti. Din acel punct, insa, producatorul roman va avea un contact direct cu partenerul din afara, societatea de marketing nemaifiind implicata. "Producatorul roman va colabora din nou cu noi pentru intermedierea unui alt contract cu un alt partener extern", precizeaza Costin Baloiu, dministratorul Millenium Corporation.

Acesta adauga ca "este mai ieftin sa apeleze la noi decat sa participe la targuri sau sa plateasca pe cineva care sa sondeze piata. Noi nu inlocuim departamentul de marketing al unei firme ci, din contra, il potentam, ii dam de lucru". Societatea filtreaza paginile comerciale din Internet ale clientilor potentiali externi pentru a-i contacta prin e-mail. Pasii pe care ii urmeaza firma sunt cautarea pe Internet, ofertarea prin intermediul e-mail-ului si prelucrarea raspunsurilor.

Se pot incheia pana la 4 contracte pe an

Clientii acestor societati de marketing platesc un abonament lunar care le garanteaza primirea unui numar limita de raspunsuri pozitive. In cazul Millenium Corporation, acesta se poate face pe 3 luni cu 20 de raspunsuri pozitive pe luna garantate, 6 luni cu 25 de raspunsuri lunare garantate sau 12 luni cu 30 de raspunsuri lunare garantate. Abonamentul este de 500 de euro lunar fara TVA. Desi numarul de raspunsuri pozitive inregistrate de la companiile din strainatate este de ordinul sutelor, doar 1% dintre acestea se concretizeaza intr-un contract ferm. Rezulta ca o firma care doreste promovarea externa plateste pentru un an 6.000 de euro fara TVA, timp in care primeste 360 de raspunsuri pozitive. Daca e sa luam in calcul ca sansa de incheiere a unui contract este de 1%, atunci respectiva firma poate sa incheie 4 contracte pe an de zeci sau sute de mii de euro, platind abonamentul de 6.000 de euro.

Angajatul - cel mai important activ

Potrivit acestuia, spre deosebire de ofertarea pasiva, fara finalitate, prin baze de date si cataloage specializate, CD-ROM-uri sau pagini de Internet, reclama prin e-mail garanteaza parteneri externi de negociere, este activa si agresiva, deoarece asigura transmiterea ofertei direct firmelor externe interesate.

Demararea unei astfel de afaceri presupune un capital initial minim de 5.000 - 10.000 de euro, bani care sunt, in principal, investiti in training-ul personalului pentru ca, dupa cum spune Baloiu, "ei sunt cel mai important activ, pentru ca activitatea noastra presupune un volum imens de munca". Pe langa aceasta mai trebuie un sediu, cat mai multe calculatoare si un acces la Internet de viteza mare.

Cifra de afaceri a Millenium Corporation aferenta anului 2006 a fost rezonabila, ca si profitul, de altfel, precizeaza Baloiu, care adauga ca nu e o afacere din care sa te imbogatesti, dar din care se poate trai bine.
Ambitiile de viitor ale firmei se canalizeaza catre extinderea portofoliului de clienti actuali care sunt atat firme private, cat si de stat.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.