Lipsa culturii investitionale si conditiile impuse de CNVM privind continutul materialelor publicitare sunt piedici majore in dezvoltarea fondurilor mutuale

Pentru societatile de administrare a fondurilor de investitii (SAI), care nu sunt afiliate unor banci, distributia unitatilor de fond reprezinta una dintre problemele majore. Aceasta in primul rand din cauza ca, spre deosebire de SAI-urile bancilor, ele nu au in spate reteaua de filiale si sucursale prin care sa-si "promoveze" fondurile. In plus, restrictiile impuse de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) in ceea ce priveste continutul materialelor publicitare fac ca reclamele sa fie foarte "seci" si neatractive.

Majoritatea SAI-urilor independente au incheiat contracte de distributie cu una sau mai multe banci. Cu toate acestea insa, reprezentatii respectivelor societati spun ca tot vanzarea directa a unitatilor de fond, adica la sediul SAI-ului, da cele mai bune rezultate. "In general, in industria fondurilor mutuale, distributia este o problema. Noi am incheiat contracte cu Banca Transilvania, Bank Leumi, iar in cateva saptamani vom incepe si distributia prin unitatile Bancii Comerciale Romane", a declarat, pentru Adevarul, Eugen Voicu, presedintele societatii de administrare a investitiilor Certinvest.

Desigur, ramane in continuare o problema, caci in cadrul bancilor nu exista persoane specializate care sa prezinte mecanismul de functionare si avantajele respectiv dezavantajele investitiei in fonduri mutuale. "Cred ca CNVM are un rol foarte important in dezvoltarea industriei fondurilor mutuale. Daca ni s-ar permite vanzarea unitatilor de fond prin intermediul agentilor piata ar creste semnificativ", afirma Cosmin Paunescu, director general la KD Investments Romania.

Tinerii, cei mai atrasi de investitiile in unitati de fond

"In prezent, poate cel mai important aspect la care trebuie lucrat este educarea populatiei in ceea ce priveste investitia pe piata de capital si mecanismele de functionare ale acesteia", afirma Eugen Voicu. Dovada in acest sens este si faptul ca, in perioadele in care dobanda a fost real negativa, desi logic ar fi fost ca populatia sa se indrepte spre fondurile mutuale, acest lucru nu s-a intamplat. "Romanii nu au apetit pentru fondurile mutuale.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.