Despre Intreprinderile Mici si Mijlocii (IMM) se spune ca sint cele mai importante componente economice ale oricarei tari bazate pe mijloacele de productie capitaliste.

De altfel, acestea au o pondere de peste 70-80% din totalul structurilor economice. De aceea, sa stii cine sint si cum gindesc antreprenorii, patronii IMM-urilor, inseamna sa intelegi viitorul mediului de afaceri. Iar cea mai importanta relatie a IMM-urilor este aceea cu furnizorii, relatie care face posibila directia politicilor de achizitie dar si strategiile de dezvoltare.

Calitate versus pret

Potrivit unui studiu recent, atunci cind iau decizia de alegere a unui furnizor, antreprenorii sint orientati in primul rind spre criterii precum intelegerea nevoilor companiei lor, calitatea produselor, etica in afaceri, relatiile cu perspective pe termen lung si oferirea de solutii inovatoare. Cheia din partea furnizorului poate fi data de reactia la nevoile IMM-urilor, actiune, tact, sinceritate si bun simt.

"Produsele din anul trecut ne aduc dolarii anului trecut. Ca sa vindem acum, trebuie sa venim cu produse noi. Sa inovam. Dar cel mai important este sa inovam la nivelul modelului de business", spune Codrut Iancu, Territory Services Leader IBM. La polul opus se afla criterii precum: elaborarea de planuri strategice pentru firma, orarul de functionare sau proximitatea furnizorului.

In cea mai mare proportie (94%), antreprenorii se orienteaza spre ideea de cel mai bun raport calitate pret atunci cind aleg un produs si nu neaparat inspre cele mai mici preturi sau spre o marca de renume la un pret mai ridicat. Filosofia de la care se pleaca, cel putin in Romania, este ca sint prea saraci pentru a cumpara lucruri ieftine si in consecinta achizitioneaza cel mai bun lucru pe care si-l permit cu banii pe care ii au.

Potrivit statisticilor, cind vor sa afle mai multe despre un serviciu sau produs, 82% dintre patroni apeleaza la internet, 61% la presa de specialitate si 38 % la prieteni. O delimitare clara apare intre presa de specialitate, pozitionata in topul surselor de informare si presa generala sau reclama Tv aflate pe ultimele locuri ale clasamentului. In privinta antreprenorilor in devenire, acestia acorda o incredere sporita recomandarilor prietenilor, de obicei, antreprenori cu experienta.

Creditul, vital

Atunci cind se gindesc la o viitoare sursa de finantare cei mai multi patroni opteaza pentru un credit bancar (42%) sau aport propriu de capital (32%). Iar accesarea unui imprumut in conditii avantajoase incepe sa devina o realitate odata cu orientarea bancilor catre IMM-uri. Dar, in privinta viitorilor antreprenori, acestia gasesc o alternativa viabila nu la banci sau in propriile buzunare pentru eventualele planuri de afaceri, ci in banii prietenilor sau cunoscutilor.

In privinta capitalului initial, cei mai multi antreprenori si-au inceput afacerea cu o suma sub 3.000 de euro. Viitorii antreprenori estimeaza un necesar intre 3000 si 9000 de euro pentru a pune in practica ideile lor. Dar, odata cu maturizarea pietei si cu perspectiva integrarii in Uniunea Europeana, se constanta o crestere a pragului minim necesar de intrare in afaceri.


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.