Centrele comerciale ies pe piata cu mesaje asemanatoare, fiecare dintre ele promitand clientilor cele mai mici preturi

Fiecare hipermarket nou-intrat pe piata vine cu sloganul "Avem cele mai mici preturi". Ultimul brand deschis in Romania este Auchan, care a aplicat aceeasi strategie. Surpriza, insa: si marii competitori Carrefour si Cora fac aceeasi promisiune. Pentru a vedea cat de adevarate sunt aceste lozinci, am facut un "raid" in cele trei locatii, de unde am cumparat un cos de produse identice.

Produsele sunt unele "de baza", cu mici exceptii. Majoritatea dintre ele se regasesc in cosul fiecarei familii care merge la cumparaturi. Toti cei trei retaileri - Carrefour, Cora si Auchan - stau bine din anumite puncte de vedere - fiecare are produse mai ieftine decat competitorii. Desi la nivel global preturile sunt asemanatoare, punctual se pot observa diferente de chiar si peste 10% in unele cazuri. Verdictul l-a dat bonul de casa: cel mai ieftin, per total, se cumpara de la Auchan.
Mesajul central: "Noi avem cele mai mici preturi"
In razboiul preturilor, hipermarketurile folosesc acelasi mesaj, chiar daca este spus in moduri diferite. Carrefour, care a format, practic, piata, aratand romanilor ce este un "hipermarket", a facut "preturile K.O.".

Obisnuiti deja cu ideea de hipermarket, Cora le-a oferit clientilor "preturi HiperMici". Ultimul intrat in joc, Auchan se delimiteaza de primii. "Noi avem doar preturi mici. La absolut toate produsele. De acum nu mai e nevoie sa vanezi promotiile. Toate cele peste 60.000 de produse din hipermarket au preturi mici, permanent." Totusi, nu este chiar asa. Doar cateva exemple: bananele din Ecuador sunt mai scumpe aici decat in Carrefour. La fel si sapunul Palmolive. Pentru a se diferentia, Auchan mizeaza pe spatii mai mari intre rafturi, alei mai largi, produse mai bine aranjate si mai usor de gasit si se lauda cu cea mai mare parcare de hipermarket.

O "batalie" la fel de importanta este de a crea in mintea clientului o imagine cat mai puternica. Auchan vine si cu argumente. Clientului ii este explicat, prin afisele din magazin si la postul de radio local, ca se contracteaza cantitati mari si in acest fel poate sa obtina preturi mici. Cora a lansat recent in lupta tichetul valoric. Daca ai card de fidelitate, pentru anumite produse sau categorii de produse primesti un tichet de reducere chiar si de 20%, cu care vei putea achita alte cumparaturi. El nu poate sa fie insa folosit in aceeasi zi. Magazinul a castigat prin faptul ca a creat in mintea tuturor clientilor senzatia ca pot face o afacere buna la Cora fara sa plateasca nimic.

Cora va plati pentru asta abia in momentul in care clientul se va intoarce pentru a-si utiliza reducerea. Cel mai probabil, clientul va cumpara de o suma mai mare decat reducerea primita, astfel incat va genera magazinului noi venituri. O promotie de acest fel are o credibilitate mai mare decat o simpla reducere de pret. Clientul se simte indreptatit sa primeasca reducerea, motiv pentru care ii acorda o atentie sporita.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.