In urma cu un an cei doi mari operatori de pe piata autohtona, Orange si Connex-Vodafone (cum se numea atunci) primeau un cadou verde cu iz de moussaka si dolmades. Cosmote a intrat pe piata din Romania, mizand pe tariful unic inclus in abonamentul standard, si pe preturile mici pentru utilizatorii de cartele. Potrivit specilistilor anul trecut s-a produs Revolutia in industria telecomunicatiilor mobile romanesti.

Cum arata telecomul mobil romanesc la un an de la Revolutie Oficialii au tintit de la inceput o pozitie importanta pe piata telefoniei mobile din Romania. Sperantele acestora se intemeiau pe faptul ca telefonia mobila avea anul trecut un procent de piata de sub 60%, sub nivelul inregistrat in alte tari.

Astazi grecii sunt foarte optimisti. Cosmote va avea peste un milion de clienti la finele acestui an, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Nikolaos Tsolas odata cu sarbatorirea primului an de functionare dupa relansarea operatiunilor comerciale. Tsolas estimeaza o cota de piata de 6,5% pana la finele anului si ca acoperirea retelei Cosmote va atinge 95% populatie si 82% teritoriu la sfarsitul anului in curs, iar in 2007, 98% populatie si 95% teritoriu.

Mai mult, oficlialul grec a indicat ca strategia grupului prevede ca portofoliul de clienti al intregului grup Cosmote sa creasca cu 50% pana la finele anului 2009, la 15 milioane de utilizatori.

Vodafone apasa pe acceleratie

Ziua de ieri nu s-a rezumat numai la aniversarea companiei Cosmote. Chiar in cursul zilei de ieri, coincidenta sau nu, directorul general al Vodafone Romnia, Liliana Solomon, a declarat ca Vodafone a recuperat o mare parte a diferentei fata de Orange Romania in privinta veniturilor datorita cresterii numarului de clienti.

Potrivit Lilianei Solomon, telecomul mobil romanesc este impartita, in privinta cotei de piata astfel: Orange Romania - 47,6% , Vodafone Romania - 45,4%, Cosmote Romania - 4,3% si Telemobil - 2,7%. Aceste cifre au fost confirmate si de Nikolaos Tsolas.

Cum arata telecomul mobil romanesc la un an de la RevolutieIn ceea ce priveste raportul abonamente/cartele preplatite, cei doi jucatori care domina piata au pozitii similare, 68%-32% (Orange Romania), si 66%-34% (Vodafone Romania).

Vodafone a comunicat o noutate in strategia companiei pe piata autohtona. Compania intentioneaza sa investeasca intr-o retea fixa de telecomunicatii in Romania, in contextul extinderii operatiunilor globale de voce si date, a declarat la Londra, pentru Reuters, Paul Donovan, director in cadrul grupului Vodafone.

Vodafone doreste sa incheie parteneriate cu firme romanesti de telecomunicatii prin linii fixe sau ar putea sa isi dezvolte propria retea pentru a oferi servicii complete de telecomunicatii, a spus Donovan, citat de NewsIn.

Vodafone Romania a inregistrat in primul semestru din 2006 venituri din servicii de 603,5 milioane dolari, in crestere cu 31% fata de periada similara a anului trecut.

In trimestrul iulie-septembrie 2006, veniturile obtinute au fost de 331,8 milioane dolari. Venitul mediu pe utilizator a atins valoarea de 15,5 dolari, in crestere cu 2% fata de anul trecut.

In perioada aprilie-septembrie din 2006, Vodafone Romania a adaugat 771.571 de clienti noi, dintre care 420.323 au fost adaugati in trimestrul trei (iulie-septembrie).

Numarul total de clienti ai operatorului a ajuns la 7,15 milioane, si reprezinta o crestere cu 29% fata de perioada similara a anul trecut.Vodafone Romania, avea un numar de 6,73 milioane de clienti la 30 iunie 2006.

Clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 34% din baza totala de clienti ai Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 66%, la 30 septembrie 2006.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.