Imaginea publicului din Romania despre banci nu este una tocmai pozitiva. Clientii nu au unde sa se plinga daca sint nemultumiti de serviciile bancare. Deocamdata.

De circa patru ani, romanii au descoperit nu numai creditul si relatia cu o banca comerciala, dar si abuzurile la care pot fi supusi cind lucreaza cu bancherii. Dorinta de consum pe credit dupa atitia ani de abstinenta, dar si lipsa unei culturi bancare minime au condus la o situatie care era de asteptat: s-au inmultit creditele, au aparut si nemultumirile fata de modul in care bancile isi trateaza clientii.

Fara aparare in fata abuzurilor

In relatia cu banca pot interveni o multime de nemultumiri, si ceea ce este mai important este ca acestea costa uneori foarte multi bani. Schimbarea dobinzilor peste noapte fara justificari clare, contracte cu clauze abuzive, calcule gresite ale dobinzilor, comisioane care apar cind te-astepti mai putin, publicitate inselatoare sint numai citeva dintre durerile clientului de banca. In acest moment, consumatorul nemultumit de produse bancare este plimbat de la Agentia Nationala de Protectie a Consumatorului la BNR, fiecare dintre institutii declinindu-si competenta una catre cealalta. In unele state din Uniunea Europeana exista institutii specializate in acest scop, aflate in subordinea bancilor centrale sau in structura guvernamentala, ori finantate de asociatiile bancare.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.