Companiile romanesti si-au mutat cimpul de lupta de pe piata muncii direct in universitati, prin dezvoltarea de proiecte menite sa atraga studentii de pe bancile facultatii

Multe dintre companiile romanesti experimenteaza metode de recrutare deja dovedite ca fiind eficiente in strainatate: preluarea tinerilor inca din timpul facultatii, dupa ce sint trecuti prin diverse traininguri si testari. In Romania, cele mai active din acest punct de vedere s-au dovedit bancile, care ofera, pe linga stagii de practica in diverse departamente, si burse de studiu in strainatate pentru masteranzi sau studenti in an terminal, toate acestea finalizate de cele mai multe ori cu angajarea.

De altfel, toate companiile ofera perioade de practica si simulari de afaceri prin care incearca sa-si reinnoiasca resursa umana, pentru ca cele mai importante atuuri ale studentilor sint entuziasmul si dorinta de a invata si de a pune in practica cunostintele din facultate. Un sprijin pentru acesti tineri il reprezinta si structurile studentesti care organizeaza seminarii cu angajatorii de top si stagii de practica in astfel de companii.

Valorile europene, in curricula

Unul din programele oferite de o banca din Romania a ajuns, dupa trei ani, materie obligatorie de studiu la facultate. Programul "Valori europene", initiat in 2003 de ABN AMRO in colaborare cu Academia de Studii Economice, este adresat studentilor in an terminal. Primele trei editii au antrenat 165 de studenti si s-au incheiat cu premierea a peste 120 dintre acestia, iar o mare parte dintre studentii absolventi ai cursului lucreaza deja pentru ABN AMRO Bank. Conceput initial ca un curs facultativ, din 2005 promovarea programului "Valori europene" este o conditie pentru absolvirea facultatii.

Raluca Mandache, Head of Communications la ABN AMRO Romania, a declarat ca "avem nevoie de profesionisti, de oameni care sa isi doreasca sa invete, sa se perfectioneze" si a adaugat ca "sint bine venite persoane cu background educational cit mai divers, cum ar fi marketing, contabilitate, vinzari sau IT". Profilul candidatului pe care il cauta scoate in evidenta calitati esentiale, cum ar fi entuziasmul, simtul umorului, dorinta de perfectionare, performanta in echipa, dar si respect fata de colegi. In ceea ce ii priveste pe tineri, institutia cere la CV lista cu activitati extrascolare, care "exprima foarte mult despre personalitatea si stilul de lucru al unui viitor angajat", a mai spus Raluca Mandache.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.