Sectorul roman de aviatie se va deschide pietei europenei incepand cu data de 1 ianuarie 2007, odata cu intrarea Romaniei in UE si companiile prezente in Romania se pregatesc pentru sosirea companiilor rivale, in special a operatorilor de pret redus, conform AFP citata de NewsIn.

Pentru compania nationala Tarom, membra incepand cu acest an in alianta aeronautica Skyteam, aceasta liberalizare a sectorului implica o schimbare a strategiei. Incepand cu data de 1 noiembrie, biletele pentru cursele interne vor fi reduse cu 50%.

"Vom vedea in ce masura clientii vor reactiona pozitiv la aceasta oferta. Pentru noi este un test. In alta ordine de idei, intentionam sa de amelioram serviciile de bord precum si cele de imbarcare", a declarat pentru AFP directorul general al Tarom, Gabriel Dumitrescu.

Ministerul Transporturilor din Romania este insa ingrijorat de aceasta liberalizare. Ministrul Radu Berceanu a declarat ca transportul cu ajutorul cailor ferate se afla intr-un stadiu mai bun decat compania Tarom, care va trebui sa se confrunte cu numeroase probleme odata cu data de aderare la UE.

Directorul general al Tarom nu crede ca aderarea la Uniunea Europena va aduce cu sine multe schimbari.

"Companiile straine ofera de multi ani aceleasi destinatii catre diferite locatii din Romania ca si Tarom si cu toate astea am reusit sa ne mentinem pe piata. Principala noastra problema va fi sa rezistam pe piata odata cu aparitia operatorilor aviatici de cost redus", a adaugat acesta.

In Romania sunt prezente deja patru companii de acest tip : Blue Air, My Air, Wizz Air si Sky Europe, acestea oferind bilete dus-intors care costa sub 200 de euro spre destinatii precum Barcelona, Londra sau Paris, lucru care a schimbat mult tendintele de calatorie a romanilor obisnuiti cu calatorii de scurta durata in mare parte in interiorul tarii.

"In ultimii ani acesti operatori de cost redus au inregistrat o crestere impresionanta, dar cota lor de piata ramane in continuare modesta, urmand insa a creste odata cu intrarea Romaniei in UE, lucru care s-a intamplat in toate statele care au aderat la Uniune in 2004", a afirmat pentru AFP vice-presedintele asociatiei nationale a agentiilor de turism, Malin Malineanu.

Astfel, in anul 2005 Tarom a transportat aproximati 1,2 milioane de pasageri in timp ce compania Blue Air doar 400 de mii. Operator de mai putin de doi ani in Romania, grupul Blue Air, cu capital romanesc, este principala companie de cost redus a Romaniei.

"Chiar daca Tarom ar reduce preturile pentru cursele interne, acest lucru nu ne va afecta", a declarat pentru AFP directorul general al Blue Air, Gheorghe Racaru. "Obiectivul nostru este in primul rand de a ne consolida rutele catre principalele capitale europene si de a propune noi destinatii. Intentionam sa ne amelioram calitatea ofertelor noastre", a adaugat acesta.

"Piata romaneasca aeronautica se afla intr-o puternica crestere", a declarat pentru AFP directorul Air France Romania, Rodolphe Lenoir. "Dar sosirea operatorilor de cost redus, precum Blue Air sau SkyEurope nu explica decat in parte decizia de a reduce preturile. Aceasta tendinta este generala si odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana se va accentua si liberalizarea pietei aeronautice", a incheiat acesta.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.