Fara indoiala, investitiile pe piata imobiliara romaneasca sint foarte sigure, dar si foarte mari. Sint mari deoarece, chiar o constructie modesta, o vila cu doua etaje de exemplu, ajunge la citeva sute de mii de euro. Potrivit expertilor imobiliari, anul 2006 este unul de exceptie pe piata imobiliara romaneasca. Piata imobiliara romaneasca a inregistrat, in 2006, trei tranzactii record, de peste 40 milioane euro, avind ca obiect vinzarea unor cladiri de birouri, cea mai importanta fiind preluarea imobilului Charles de Gaulle Plaza de catre fondul de investitii Accesion Fund, pentru 80 milioane euro. Cladirea Bucharest Business Park a fost vinduta, de catre dezvoltatorul Portland, fondului austriac CA Immo, pentru 50 milioane euro, iar imobilul Millenium Business Center a fost cumparat, cu 40 milioane euro, de catre fondul britanic de investitii imobiliare European Convergence Property Company.

"Tranzactia privind imobilul Charles de Gaulle Plaza constituie un record din punctul de vedere al retetei financiare realizat de piata imobiliara din Romania in acest an, urmata imediat de vinzarea Bucharest Business Park. Pe aceeasi lista se adauga, ca valoare, si tranzactia Millenium Business Center", spune Dan Borbely, partener si coordonator al departamentului Real Estate din firma de avocatura Tuca Zbircea & Asociatii, care a mediat cele trei tranzactii.

Astfel, dezvoltatorul Millennium Bussines Center, firma Aegek din Grecia, a realizat un profit substantial din vinzarea cladirii, in conditiile in care a investit 25 de milioane de dolari, iar tranzactia s-a ridicat la 40 de milioane euro. Borbely a precizat ca dezvoltarea pietei imobiliare a determinat infiintarea unor departamente specializate in cadrul firmelor de avocatura.

Proiect imobiliar gigant

Unul dintre cele mai mari si mai scumpe proiecte de pe piata imobiliara romaneasca a fost initiat de Neocity Group Romania, care, in luna noiembrie, va demara lucrarile la NeoPeninsula. De remarcat ca acesta este primul proiect rezidential din Bucuresti al companiei si are o valoare totala de 300 milioane euro. NeoPeninsula va fi situat in estul Capitalei, in zona Heliade intre Vii, fiind marginit de Riul Colentina si de Lacul Fundeni. Complexul va oferi un numar total de 2.700 de unitati, de la garsoniere si apartamente cu 2, 3 si 4 camere la apartamente de lux cu terase.

Pe o suprafata de peste 140.000 metri patrati, complexul va include 16 turnuri cu 14 pina la 24 de etaje, 50.000 metri patrati de spatiu verde, parc interior si locuri de joaca, parcari acoperite, o zona comerciala si locuri de agrement. NeoPeninsula va dispune de plaja privata, terenuri de tenis, fotbal si baschet, piscina, centru de sport, restaurante, cafenele, club acvatic, gradinita. Primele doua turnuri cu 16 etaje ale complexului vor fi finalizate in termen de 18 luni. Neocity Group Romania a anuntat, la inceputul acestui an, investitii de un miliard de euro in tara noastra, in perioada 2006- 2009.

Nu numai in Bucuresti

Fiind capitala, este firesc ca in Bucuresti piata imobiliara sa cunoasca o dezvoltare mai accelerata. Dar asta nu insemna ca numai in Bucuresti se construieste. De exemplu, recent, firma Sunrise Investment din Constanta a anuntat ca va investi circa 35 de milioane de euro pentru construirea unui complex rezidential de 400 de case in localitatea Cumpana din judetul Constanta. "Ansamblul va fi ridicat pe un teren de aproximativ 20 de hectare si va include 400 de case", spune directorul de marketing al firmei, Alex Gherman. Casele vor avea o structura de parter si etaj cu suprafete construite cuprinse intre 130 si 180 de metri patrati. Si asta nu este nimic. In proiectul complexului, sint prevazute si constructiile unui centru comercial de tip mall, ale unui spital si unei scoli private. Lucrarile au inceput deja si se vor finaliza la sfirsitul anului 2008.

Un miliard de euro pentru comert

Dar si piata spatiilor comerciale va cunoaste o schimbare importanta in urmatoarea perioada. Astfel, potrivit unui studiu al Euromonitor, companiile de retail franceze, unii dintre cei mai dinamici jucatori de pe piata romaneasca de profil, vor derula in urmatorii cinci ani investitii de peste un miliard de euro pentru extinderea si consolidarea retelelor de magazine. "Retailul este unul dintre sectoarele unde, cel putin pina acum, investitorii francezi au fost fruntasi, fiind initiatorii unor proiecte care ar fi putut fi considerate riscante, dar care le-au adus pina la urma profituri pe masura", considera analistii Euromonitor.

Planurile de investitii anuntate de companiile franceze acopera segmente de piata diferite, precum cel de hypermarketuri, unde Carrefour (detinut de Hyparlo) si Cora (detinuta de Louis Delhaize) au in vedere proiecte masive de extindere. Potrivit reprezentantilor Carrefour Romania, incepind cu 2007, extinderea retelei se va face intr-un pas foarte alert, cu minim trei noi deschideri pe an. In ceea ce priveste rata de crestere, analistii sint de parere ca cel mai dinamic segment din retail este cel al retelelor de discount, cu o crestere estimata la 437% pina in 2010. In cazul hypermarketurilor si supermarketurilor, cresterea prognozata este de circa 84%.


Despre autor:

Sursa: 7plus.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.