O noua moda in afaceri o reprezinta deschiderea de call-center in Romania. Fie ca sunt doar intermediari si ofera servicii pentru alti clienti, fie ca sunt create pentru a gestiona relatiile cu consumatorii, firmele straine prefera sa-si mute aceasta activitate la noi.

Ce este un call-center? "Un loc in care se initiaza si se primesc foarte multe apeluri", explica sumar Mihai Petroff, director al Mailers. Este un moment bun, deoarece exista forta de munca ieftina si calificata, lucru foarte important in acest tip de afacere deoarece 70-80% din cost este cel salarial. Chiriile nu sunt nici ele la nivel occidental, iar datorita modernizarii telecomunicatiilor acest sector nu mai reprezinta un obstacol. In Romania, in prezent sunt active aproape 30 de companii care efectueaza servicii de call-center.

AMORTIZARE. Fenomenul va continua inca patru-cinci ani, estimeaza Marc Bonnesmains, presedinte al Asociatiei Centrelor de Contact din Romania, organizatie infiintata in luna aprilie si care are deja zece membri, firme din Romania si Canada. Totusi, este inca la inceput. Daca la noi un asemenea centru de apel are in medie 50-100 de angajati, in lume exista deja firme cu 6.000 de operatori. Deschiderea unui call-center costa de la 2-3.000 de euro pana la 5-6.000 de euro pentru fiecare post de lucru, ne spune Bonnemains. Amortizarea unei astfel de investitii se poate face si in trei ani.

AVANTAJ. Ce se va intampla insa in momentul in care salariile vor creste? Printr-un proces similar a trecut si Irlanda, tara care oferea reduceri importante de taxe pentru acest tip de activitate. Se poate spune ca Romania are avantajul unei dezvoltari naturale, iar reducerea taxelor ar fi o solutie de pastrare a investitorilor in momentul in care avantajul muncii ieftine nu va mai cantari la fel de mult in decizia intreprinzatorilor.

COMPLEXITATE. Integrarea serviciilor de telefonie cu beneficiile computerului face posibile servicii complexe. Practic, in momentul in care un client suna la un call-center, in fata operatorului poate fi afisat un intreg istoric al acestuia. In cazul in care apelul este initiat de un client important, el poate fi directionat in mod automat catre un superviser sau chiar catre director, explica Petroff.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.