Tarafashion, marca a Scarlett Clothing International, cunoscuta pe piata romaneasca ca producator si distribuitor de confectii, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 2,5 milioane de euro, 5 procente din aceste venituri fiind obtinute exclusiv din comertul online ( www.tarafashin.ro)

"Intentionam sa acceleram ritmul de crestere a vinzarilor. In acest moment procentul de vinzari aferent site-ului, la ora actuala este de 5%, insa estimam sa ajungem pina la sfirsitul anului la o pondere de 45 de procente," a declarat pentru Wall-Street Roxana Cojocaru, reprezentant Tara.

Cum a inceput businessul tarafashion.ro?

Firma Scarlett a fost fondata in 1997, cu 80% capital romanesc si 20% capital britanic si si-a inceput activitatea cu confectii pentru export, lucrand pentru Etam, TopShop, Dorothy Perkins, C&A, Bay Trading, Freemans, Naf-Naf, Oasis, H&M. In prezent Scarlett produce atat confectii pentru export cat si liniile proprii de vestimentatie "Tara Collections".

Conceptul Tara a aparut in 2005 si a a pornit ca un site de prezentare. Odata cu trecerea timpului oficialii companiei au constatat ca nu exista oferta pe piata si au hotarat sa incerce introducerea afacerii si in segmentul onlinenoi. "Siteul a aparut si ca o necesitate , insa, in primul rind, era un mod de a avea propriul magazin. Si faptul ca vom renunta curind la lohn a venit ca o salvare," au precizat oficialii Scarlett.

Investitia initiala s-a cifrat la 10.000 de euro, iar acum siteul a ajuns sa aiba zilnic 500 de vizitatori si un numar de peste 800 de abonati.

"Piata mondiala de profil este foarte diversificata, complexa, multipla, bogata dar evident respecta acea regula de baza: cerere si oferta. La noi sintem in faza de pioneriat si de educare mai ales in domeniul hainelor. Sintem destul de departe comertul mondial electronic, dar acesta un prim pas," caracterizeaza Roxana Cojocaru piata mondiala si locala de profil.

"Sintem multumiti de prezenta noastra pe acest segment pentru ca nivelul cererii este ridicat si avem semne ca lumea este multumita de serviciile si produsele noastre. Ne integram pe o nisa de femei care doresc si altceva, care poate sa fie cit mai unica tinind cont ca modelele noastre sint in serie limitata," adauga aceasta.

Oficialii companiei apreciaza ca lansarea unui site de prezentare, dar care sa functioneze precum un punct de desfacere reprezinta si o solutie pentru cei din industria textila, producatori mici care odata cu intrarea in 2007 vor avea probleme de adaptare.

Unul din obiectievele companiei il reprezinta transformarea afacerii in sistem de franciza. Referitor la acest aspect exista doua posibilitati: sa obtii produse in franciza din afara, de la alti jucatori de pe piata mondiala: Ex, Next, True Religion, dar si sa dezvolti in tara afacerea ca o franciza, sa construiesti depozite in toate orasele mari. "Te gindesti la ambele aspecte si nu sint de neglijat dar trebuie sa fii foarte pregatit," conchide Roxana Cojocaru.

Cum merg banii pe Internetul romanesc?

Valoarea tranzactiilor efectuate prin intermediul comertului electronic romanesc va inregistra o dublare in 2006, pana la 120 milioane dolari, estimeaza directorul pentru operatiuni europene al DotCommerce, Madalin Matica.

In 2005 valoarea tranzactiilor efectuate prin banci si magazine din Romania s-a cifrat la 65 milioane dolari, dintre care 44 milioane dolari, prin intermediul DotCommerce. In primele doua luni ale acestui an valoarea tranzactiilor s-a dublat fata de perioada similara a anului trecut.

In Romania sunt inregistrate circa 500 magazine virtuale, dar numai 175 activeaza. in prezent rata de utilizare a unui card in Romania este de 2,4 la suta, in conditiile in care exista emise si valide circa 7,4 milioane carduri.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.