Valoarea tranzactiilor efectuate prin intermediul comertului electronic romanesc va inregistra o dublare in 2006, pana la 120 milioane dolari, estimeaza directorul pentru operatiuni europene al DotCommerce, Madalin Matica

In 2005 valoarea tranzactiilor efectuate prin banci si magazine din Romania s-a cifrat la 65 milioane dolari, dintre care 44 milioane dolari, prin intermediul DotCommerce. In primele doua luni ale acestui an valoarea tranzactiilor s-a dublat fata de perioada similara a anului trecut, transmite Rompres.

In Romania sunt inregistrate circa 500 magazine virtuale, dar numai 175 activeaza. in prezent rata de utilizare a unui card in Romania este de 2,4 la suta, in conditiile in care exista emise si valide circa 7,4 milioane carduri.

"Vanzarile prin magazinele virtuale au inregistrat o crestere in 2005, insa cererea ramane in continuare mai mare decat oferta", a spus Matica.

In opinia acestuia o crestere a comertului electronic ar putea fi determinata de o implicare mai mare a bancilor acceptatoare, parteneriate mai bune cu procesatorii, scaderea dobanzilor bancare, precum si o mai buna colaborare intre organizatiile emitente de carduri.

Matica considera ca un factor important si decisiv pentru a obtine succesul pe piata comertului electronic este publicitatea si considera ca 75 la suta din magazinele electronice care au intrat pe piata in ultimele luni vor disparea tocmai din cauza lipsei de publicitate.

Internet-ul scoate capul

5,42 de milioane de persoane au navigat pe Internet in paginile .ro in ultimele sapte zile, potrivit datelor Trafic.ro, serviciul de contorizare al audientei pe Internet oferit de netBridge. Este adevarat ca Internetul a atras intr-o saptamana o audienta la fel de numeroasa cat un meci timp de doua ore, dar online-ul reprezinta un canal de promovare foarte bun avand in vedere profilul utilizatorului.

Nivelul de trai creste, retailerii se intrec in ofertele de computere, competitia pe piata celor care ofera conexiune la Internet este tot mai mare cu intrarea in joc a companiilor de cablu, toate contribuie la cresterea numarului de utilizatori ai intenetului. Potrivit ANRC pana la jumatatea anului 2005, numarul conexiunilor de acces la Internet s-a dublat fata de finele anului 2004, pentru 2006 fiind estimata o crestere de cel putin 25%.

Acest fapt s-a vazut si in cresterea cu 75% anul trecut a sumelor investite in publicitatea online. Internetul a reusit pentru prima oara sa treaca de pragul de doua milioane de dolari investiti in publicitate, atragand in total 2,5 milioane de dolari. De fapt, in Romania se face publicitate pe internet de cinci ani de zile, la inceput timid, apoi cu o crestere a expunerii care s-a datorat, mai degraba, cresterii numarului de utilizatori si catorva persoane din domeniu care au facut pionierat, decat vreunui curent extern generat din USA sau UE.

Cine vinde mai bine

Desi piata romaneasca de publicitate online a atins anul trecut 2,5 milioane de euro, aceasta valoare reprezinta mai putin de 1% din totalul sumelor investite de companii in publicitate. De ce ar investi o companie in publicitatea online? Unii analisti sunt de parere ca sumele investite in online sunt foarte mici deoarece site-urile nu stiu sa isi vanda publicul. Majoritatea sunt insa de parere ca evolutia publicitatii online urmeaza un curs firesc, si ca sumele investite vor creste pe parcurs in urmatorii ani. Raportat la cresterea gradului de utilizare a Internetului, nu este deloc greu de intuit viitorul online al advertising-ului, iar companiile isi vor reorienta o parte din bugetele de promovare spre Internet.

In topul clasamentului site-urilor din punct de vedere al numarului de vizitatori, se afla portalurilor si site-urile de informatii. Acestea atrag cea mai mare parte sumelor investite in publicitatea online, site-urile specializate avand de asemenea ponderea lor, profilul vizitatorului fiind foarte bine determinat, advertiserul mergand deci direct la tinta. Spre exemplu, in ceea ce priveste segmentul de business, studiile arata ca pentru un numar tot mai mare de oameni de afaceri, Internetul este singurul instrument de informare si comunicare, fapt datorat mai ales de lipsa timpului pentru urmarirea celorlalte medii. Asa se explica de ce portalurile de afaceri sau de revista a presei vand foarte bine publicitate.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.