In 2006, lanturile hoteliere straine isi mentin optiunea de extindere in sistem de franciza pe piata romaneasca, a declarat Artur Silvestri, director general al Institutului de consultanta imobiliara SGA. "Ideea ca investitia in turism este profitabila a aparut, obsesiv, inca din 1990. Cu toate acestea, evolutia a fost lenta. Este evidenta lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a investitiilor in acest sector. Investitorii romani au ales, de la inceput, desfasurari ceva mai spectaculoase in hoteluri de trei si de patru stele, ceea ce va conduce, in urmatorii ani, cel putin pentru Bucuresti, la o dezvoltare mult mai lenta", a precizat Artur Silvestri.

Conform statisticilor, domeniul hotelier a atras, in 2005, cele mai mari investitii. Firmele de consultanta in domeniu apreciaza ca acestea se ridica la circa 79 la suta din cele 400 milioane de euro, cifra prognozata ca volum total al investitiilor in turism, in 2005. Majoritatea proiectelor au fost finantate din surse private sau bancare. Se apreciaza ca din volumul total al investitiilor in turism, circa 15 la suta s-au inregistrat in constructia de solutii alternative de cazare (pensiuni, vile, bungalouri), 11 la suta in mijloace de transport (autocare, microbuze) si sub sase la suta in agrement, cu precadere in amenajari de zone schiabile, inclusiv transport pe cablu.

"Pentru urmatorii trei ani, investitiile in sectorul turism, pe toate palierele sale, ar putea depasi un miliard euro", a apreciat Silvestri.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.