Utilizarea unui hit in spoturile TV poate costa peste 10.000 euro

Alegerea coloanei muzicale pentru o reclama nu este deloc o treaba simpla, asa cum pare la prima vedere, mai ales pentru cei care, vrajiti de muzica unui spot, o fredoneaza dimineata sub dus. Tra-la-la, tra-la-la - este refrenul meu preferat pe care l-am auzit intr-o reclama TV si, daca autorul acestor randuri nu a luat-o inca razna, "tra-la-la" poate fi un bun inceput pentru un articol despre muzica din spoturile radio-TV!

Cat de relevanta este muzica din-tr-o reclama? "Exista pareri care ii acorda 50% credit pentru succesul unui clip. Rolul sau este, in primul rand, de a ajuta la transmiterea si fixarea emotionala a mesajului", afirma Razvan Capanescu, creative director Ogilvy&Mather. In opinia sa, muzica trebuie sa se potriveasca perfect conceptului si, mai mult, sa aduca plusvaloare produsului creativ.

Mihai Cojocaru, creative director Scala JWT, considera ca "rolul coloanei muzicale, ca si rolul spotului, este sa vanda. Doar ca muzica vinde mai subtil, la nivel emotional. Ea creeaza atmosfera si e un generator de simpatie pentru marca." Florin Dumitrescu, deputy creative director adviser si textier pop-rock, declara: "Muzica poate sa transmita ceva despre personalitatea brandului sau un mesaj despre caracteristicile produsului.

Dar, de cele mai multe ori, muzica este un agent de comunicare subtila cu straturile mai ascunse ale personalitatii consumatorilor." Coloana muzicala nu este obligatorie in reclame. Spoturile mute sunt o optiune stilistica. Absenta muzicii poate fi un element de pozitionare a brandului fata de competitie. Craita Coman, group creative director McCann Creative Services, este de parere ca nu in toate spoturile muzica este relevanta.

"De exemplu, clipul Connex de Sfantul Valentin, unde muzica mai degraba ar fi incurcat si nu ar fi ajutat la sublinierea ideii. Dar sunt si spoturi in care muzica face totul. Intre aceste doua optiuni, exista o infinitate de posibilitati. Muzica poate crea emotie sau poate distruge emotia creata de imagini. Depinde cum stii s-o dozezi." Ce criterii sunt urmarite pentru alegerea coloanei muzicale? "Cred ca singurele criterii sunt impuse de spotul insusi. Muzica aleasa trebuie sa ajute povestea, s-o faca memorabila si sa puncteze momentele cheie. Sigur ca si clientul are un cuvant de spus, doar el plateste factura!", afirma Mihai Cojocaru.

Pe piata romaneasca, sunt preferate cu precadere hiturile. De ce? "Au marele avantaj ca pot fi deja fredonate, pe cand o creatie originala, fie ea oricat de inspirata, are nevoie de timp ca sa se impuna", considera Mihai Cojocaru. "Evident, un hit iti face viata mai usoara atat tie, cat si clientului. Reclama e mai usor de inghitit. Votez clar pentru hituri!" Florin Dumitrescu voteaza pentru creatiile originale: "Sa faci o muzica originala, care sa apartina numai brandului tau, pentru care poti sa platesti o anumita suma, dar care va fi amortizata in timp, este o afacere mult mai buna decat sa lipesti un hit de un spot."

El crede ca unii publicitari romani se comporta "ca niste vecini de bloc care scot boxele pe balcon, ca sa-ti arate ce muzica asculta ei." Dumitrescu ii sfatuieste pe oamenii de marketing si publicitate: "Daca ai anumite gusturi muzicale, tine-le pentru tine si asculta-ti muzica preferata acasa. Brandul tau are nevoie de muzica lui."


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.