Reteaua a realizat luna trecuta o crestere a vanzarilor cu aproape 30% in conditiile cresterii numarului de magazine la cinci si a suprafetei de vanzare cu peste 20%.

"In perioada 26-31 decembrie am realizat o crestere de 27% a vanzarilor, ceea ce a determinat o crestere totala cumulata de 28,6% pe luna decembrie a anului trecut fata de perioada corespunzatoare a anului 2004", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour Romania.

Oficialul nu a facut alte comentarii legate de ritmul de crestere al vanzarilor in ultimul trimestru al anului. Daca ritmul de crestere din decembrie s-a mentinut si in celelalte doua luni, vanzarile din ultimul trimestru al anului ar putea aduce vanzari de peste 100-110 milioane de euro pentru Carrefour Romania.

Compania a anuntat pentru primele noua luni ale anului trecut vanzari de aproape 300 de milioane de euro, in crestere cu 80%, in conditiile in care numarul de magazine a crescut. In aceste conditii vanzarile Carrefour Romania la nivelul intregului an 2005 ar putea depasi 400 de milioane de euro, ceea ce corespunde unei cresteri de aproximativ 50% fata de anul 2004.

Produsele de baza nu au inregistrat modificari substantiale in vanzarile din acest an, dar s-au vandut tot mai multe aparate electrocasnice, televizoare si DVD-uri, sustin reprezentantii Carrefour Romania.

Daca in perioada dinainte de Craciun cozonacii si produsele de ciocolata au detinut ponderi importante in vanzarile retelei de hypermarketuri, in ultima saptamana a anului pe primele locuri s-au aflat bauturile racoritare, painea, sampania si fructele, dar si torturile gata preparate, DVD-urile si televizoarele.
Hypermarketurile Carrefour sunt prezente pe piata romaneasca din anul 2001 cand a fost deschis primul magazin in vestul Capitalei.

De atunci Hyparlo, compania care detine franciza Carrefour pentru Romania a mai deschis inca patru magazine, in Bucuresti, Brasov si Ploiesti, investitiile implicate depasind 140 de milioane de euro.
Alte doua magazine urmeaza sa fie deschise in acest an la Bucuresti si Constanta, alte orase de provincie precum Cluj, Iasi sau Craiova fiind la randul lor in vizorul retelei de magazine.

La sfarsitul anului trecut, grupul francez Carrefour a anuntat ca intentioneaza sa preia controlul asupra Hyparlo, cea mai mare franciza a sa, dupa ce la inceputul anului achizitionase deja participatii importante in cadrul companiei.

Singurul concurent direct al Carrefour pe segmentul hypermarketurilor din Romania este tot un grup francez, Cora, care detine doua magazine in Bucuresti, ultimul fiind deschis la sfarsitul lunii trecute in zona Lujerului. Cora a estimat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 150-170 de milioane de euro si Cora va deschide in acest an si primul sau magazin din provincie, in orasul Cluj.

Tot de anul acesta si-ar putea face intrarea pe piata si un alt jucator din domeniul hypermarketurilor, Real, divizia de profil a grupului german Metro, primul magazin urmand a fi deschis in primavara anului in Timisoara.

Tot in acest an va incepe si constructia primului hypermarket Auchan, extinderea retelei franceze urmand a fi coordonata de fostul sef al retelei Cora. Primul magazin al Auchan urmeaza sa fie situat, potrivit informatiilor din piata, in zona de sud-est a Capitalei, un alt proiect fiind deja in pregatire pentru zona de vest.

Un alt operator german care detine magazine care se incadreaza in categoria hypermarketurilor este Lidl & Schwartz, care a deschis anul trecut primele sale magazine Kaufland de pe piata romaneasca.


Despre autor:

Ziarul Financiar

Sursa: Ziarul Financiar


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.