Desi tot mai multi dealeri investesc in comertul cu masini rulate, majoritatea tranzactiilor sunt efectuate tot in targurile auto

La ce trebuie sa fie atent cumparatorul unui autoturism la mana a doua. Specialistii industriei auto spun ca este mai complicat sa achizitionezi o masina rulata decat una abia iesita pe portile fabricii.

Lume multa de nu poti arunca un ac, agitatie, harmalaie. Masinile atent parcate atrag ca un magnet privirile vizitatorilor. Desi cei mai multi sunt doar niste simpli "gura-casca", veniti aici pentru a vedea cum se mai misca piata, unii se incumeta sa puna intrebari. "Din ce an e Golfu’? Cati kilometri are la bord? Mai lasi la pret?". De obicei nu se incheie nici o tranzactie in urma acestor intrebari, insa cei care expun marfa raspund fara sa comenteze. Niciodata nu stii daca persoana care intreaba chiar nu este interesata. Suntem in targul de masini Autovit, o adevarata institutie pentru cei care vor sa cumpere o masina de ocazie. Insa si pe aceasta piata lucrurile incep sa se schimbe. Cresterea din ultimii ani a pietei auto a adus cu sine si concurenta.

Primul efect: diminuarea ratei profiturilor marilor actori ai pietei auto. In tot acest timp, piata masinilor second hand s-a apreciat proportional. Daca anul trecut se vindeau doar putin peste 23.000 de masini second hand, conform Asociatiei Producatorilor de Automobile din Romania (APIA), in primele noua luni ale lui 2005, vanzarile au depasit 50.000 de unitati. Era evident ca marii operatori nu mai puteau sta departe de acest segment care detine o pondere cat se poate de insemnata in profitul dealerilor auto din Occident. Incepand cu 2005, principalii jucatori ai pietei auto au facut deja primele investitii in divizii specializate. Desi majoritatea tranzactiilor cu masini de ocazie se face inca in targuri auto, specialistii anticipeaza o dezvoltare fulminanta a business-urilor operatorilor de masini second hand in viitorii ani.

Fiecare dintre modalitatile de achizitie a unei masini de ocazie are avantaje si dezavantaje. Povestile cu "tepe" luate de cei care au cumparat autoturisme din targurile auto ar trebui sa sporeasca atentia celor care opteaza pentru o astfel de locatie. Totusi, specialistii spun ca daca sunt urmarite cu strictete anumite aspecte, si intr-un targ auto poti face cu adevarat o afacere buna. "Cumparatorul trebuie sa ceara mai intai un istoric al masinii inca de la prima livrare", explica Nicolas Ianculescu, director general la Renault Nissan Romania.

O carte de service indica fiecare operatiune efectuata asupra masinii in service-urile auto si poate da un indiciu asupra numarului de kilometri parcursi. Anumiti constructori pot oferi informatii despre masina numai pe baza seriei caroseriei. Aflarea numarului real de kilometri parcursi este cea mai grea problema pe care trebuie sa o rezolve cel care doreste sa cumpere un autoturism dintr-un targ. In Franta, de exemplu, cel care vinde o masina trebuie sa anunte daca garanteaza sau nu numarul de kilometri inscrisi la bord si avariile grave suferite de automobil.


Despre autor:

Capital

Sursa: Capital


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.