In luna martie, intra in vigoare directiva europeana care interzice total testarea cosmeticelor pe animale in spatiul Uniunii Europene, a declarat comisarul pentru Sanatate, Tonio Borg.

"Cred ca interzicerea comercializarii acestor produse ar trebui sa intre in vigoare in martie 2013. Tocmai de aceea nu avem in vedere amanarea sau aplicarea unor derogari la aceasta interdictie", a declarat Tonio Borg.

Interzicerea produselor testate pe animale reprezinta concluzia unei dezbateri care a inceput in urma cu aproximativ 20 de ani. Cruelty Free International a jucat un rol important in obtinerea acestei rezolutii, in urma careia peste 27.000 de animale vor scapa din laboratoarele producatorilor de cosmetice.

"Este o victorie istorica dupa 20 de ani de campanie. Acum suntem liberi sa aplicam aceeasi viziune si aceeasi vointa pentru obtine rezultate la nivel global", a declarat liderul Cruelty Free International, Michele Theow.

Testarea cosmeticelor se face de obicei folosind mamifere de dimensiuni mici precum iepuri sau soareci. De cele mai multe ori, produsul finit sau ingredientele folosite sunt aplicate pe membranele mucoase ale animalului (ochi, nas, cavitate bucala) pentru a se determina daca exista reactii alergenice.

Testarea cosmeticelor pe animale a fost interzisa, in spatiul european, in 11 martie 2009. Totusi, unele companii au continuat sa-si testeze pe animale produsele, in afara UE, si sa le comercializeze ulterior in Europa, arata organizatia Vier Pfoten.

De asemenea, mai multe companii au facut presiuni asupra Uniunii Europene si au cerut amanarea sau suspendarea interdictiei, pana isi vor dezvolta metode alternative de testare.

Directiva europeana va intra in vigoare in 11 martie 2013.
Incepand de la acea data, producatorii de cosmetice nu vor putea vinde produse obtinute in urma testarii pe animale, indiferent daca aceste testari au avut loc in Europa sau oriunde altundeva in lume. Producatorii de cosmetice risca sa piarda Europa ca piata daca nu se conformeaza noii legislatii.

Statele europene formeaza impreuna cea mai mare piata de desfacere pentru cosmetice din lume, generand venituri de 72 de miliarde de euro in 2011. Urmeaza tarile asiatice (inclusiv Japonia si China) cu 68 de miliarde de euro.

Citeste si:
Eforturile Audi: de la protejarea animalelor și plantelor, până la...
Eforturile Audi: de la...


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.