Nu este nevoie sa muncesti pana la epuizare si sa sari peste pauzele de pranz pentru a fi un angajat mai bun decat media. Uneori, calitatea activitatii tale la locul de munca se poate imbunatati doar lucrand putin la detalii.

1. Organizeaza-te.
Pune la punct un sistem de eficientizare al servicului de email, astfel incat sa ai setate foarte clar mesajele si sursele prioritare si sa poti sterge mai repede email-urile de care nu ai nevoie. Fa-ti curat pe birou. Nu este vorba de "aratat bine" ci de faptul ca studiile arata ca un mediu curat si organizat este mai putin stresant decat un birou care arata de parca a trecut prin uraganul Sandy.

2. Nu mai incerca sa faci multitasking.
Un studiu din 2009 a demonstrat ca cei care incearca sa faca multitasking au mai putina putere de concentrare decat cei care fac un singur lucru pe rand.

3. Gandeste-te ca un sef.
Angajatii romani sunt printre cei mai putini profitabili din Uniunea Europeana, arata un studiu PwC citat de wall-street.ro. Pentru fiecare euro investit intr-un roman, o companie primeste foarte putin inapoi. Obisnuieste-te sa gandesti ca un sef si sa vezi jobul tau ca pe o investitie. Daca cineva investeste bani, este logic si normal ca vor sa vada un profit. Incearca sa intelegi punctul de vedere al sefului tau, pentru a fi mereu cu un pas in fata sa.

4. Cladeste relatii bune cu colegii tai.
Aici ne referim atat superiorii cat si angajatii cu cateva trepte sub tine. Nu uita de departamentul de resurse umane, baietii de la IT si chiar si personalul de paza si de curatenie. Niciodata nu stii cand vei avea nevoie de o favoare.

5. Concentreaza-te pe ascultat
Asculta de seful tau, dar si de colegii si de subordonatii tai.

6. Punctualitate (si) mai mare
Daca ajungi cu 15 minute mai devreme, ai timp sa-ti bei cafeaua in tihna.

7. Fa o pauza
23% din angajatii romani mananca la pranz doar daca nu sunt prea ocupati, 18% mananca mereu la birou pentru a nu pierde din timpul de lucru si aproape 13% se considera prea presati de responsabilitati si sar peste pauza de masa, conform unui sondaj. Este important sa iesi din rutina si sa ai putin timp pentru tine in care nu te gandesti la munca si nu raspunzi la emailuri. Nici nu stii ce idei bune iti pot veni in aceste momente.

Citeste si:
Importanța vizierelor de protecție pentru siguranța angajaților
Importanța vizierelor de...

8. Claritate si precizie in comunicare
Emailul, Yahoo Messenger si Facebook ar trebui sa ajute comunicarea fata in fata, nu sa o inlocuiasca. Problema cu aceste unelte este ca nu genereaza mediul propice pentru o comunicare clara si concisa. Apar de multe ori neintelegeri, iar de la neintelegeri se ajunge la: "Nu este vina mea ca..."

9. Fii pregatit.
Cand ai o sedinta, pregateste-te din timp pentru a cunoaste pe indelete subiectul.

10. Fii umil.
Trece in revista succesele si implinirile tale ca fapte concrete, dar nu ca motive de lauda sau de superioritate in fata colegilor tai.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.