Seria de articole - publicate cu o frecventa saptamanala, cel putin bilunara - va purta numele “Careul de prosteala economica” si va contine analiza succinta a patru subiecte (intamplari, cazuri, politici publice, decizii ori programe guvernamentale, fenomene economice de actualitate).

Himera managerului privat de la stat: cazul Tarom. Cu cateva zile inainte ca primul manager privat sa dea inapoi (austriacul Heinrich Vystoupil, fost sef pe la Austrian Airlines, nu s-a inteles cu operatorul de stat asupra contractului) avertizam intr-o emisiune B1 TV ca managementul privat in institutiile publice reprezinta un program de tip struto-camila prin care guvernantii evita singura solutie adecvata din punct de vedere economic: privatizarea activelor Tarom. Este evident ca atunci cand un guvernant se fereste sa urmeze o cale corecta, in situatia in care evita o solutie pe care nu o poate duce la capat, propune o serie de variante nepotrivite: in cazul de fata, managerul privat. Cum arata argumentul guvernantului care refuza sa ia mana de pe gaurile negre ale bugetului public? “Privatizarea nu trebuie sa fie un obiectiv in sine. Avem si alte variante de lucru.” Care sunt optiunile, am vazut in ultimii cinci ani. Eu, unul, nu am descoperit un drum ocolitor mai sanatos decat privatizarea, care elimina arieratele, importa capital si tehnologie.

Made in France
. Arnaud Montebourg, ministrul francez al industriei, a lansat o dezbatere economica in Hexagon cu privire la protectionism printr-o propunere gresita din punct de vedere economic: crearea de raioane intregi in magazine pe rafturile carora clientii sa gaseasca exclusiv produse fabricate in Franta (LeFigaro.fr). Trebuie mentionat de la bun inceput ca vorbim despre un politician socialist care a sarit la gatul PSA Peugeot Citroen, criticand faptul ca grupul nu a ales sa faca aliante cu alti mari constructori auto si, mai mult, a acuzat Hyundai si Kia ca practica preturi neloiale si din acest motiv poarta culpa pentru scaderea vanzarilor Renault.

Citeste intregul articol pe Wall-Street.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.