Planurile UE pentru o artera de transport fluvial intre Marea Neagra si Marea Nordului stagneaza, intrucat o imbunatatire a conditiilor pe Dunare este blocata de conflicte privind finantarea, mediul si imigratia, scrie MEDIAFAX.

Neintelegerile au impiedicat masuri de modernizare a infrastructurii si de inversare a declinului nivelului fluviului pe cursul inferior.

"Companiile sunt disperate. Ar vrea sa foloseasca Dunarea, dar nu pot si cauta alte alternative", a declarat Karin de Schepper, director al centrului de cercetare Inland Navigation Europe din Bruxelles, care promoveaza transportul pe apa.

Investitiile alocate Dunarii din fonduri structurale UE par adecvate, la 700 de milioane de euro pana la sfarsitul anului 2013, in timp ce bugetul pentru 2014-2020 se negociaza in prezent, scrie Bloomberg. Fondurile de la bugetul mai amplu de infrastructura al UE, TEN-T, care vizeaza dezvoltarea unor coridoare de transport in Europa, totalizeaza 8 miliarde de euro, inclusiv anul urmator, iar pentru 2014-2020 este propusa suma de 32 miliarde de euro.

In acelasi timp, comentarii ale politicienilor olandezi de extrema dreapta au perturbat planurile autoritatilor portuare din Rotterdam de a ajuta la modernizarea celui mai mare port din Romania, Constanta, potrivit Bloomberg.

Vor fi facute eforturi, prin intermediul ambasadei Olandei, pentru a relua discutiile cu Guvernul Romaniei si autoritatile din Constanta, a declarat, intr-un email, purtatorul de cuvant al Portului Rotterdam, Tie Schellekens, adaugand ca exista "multa sustinere" pentru acest plan.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.