Mai mult de jumatate din masinile de import vandute la noi sunt diesel. Pretul litrului de motorina a inceput sa-l egaleze, si chiar sa-l depaseasca, pe cel al litrului de benzina. Cei care si-au cumparat o masina diesel in scopul de a economisi bani s-au trezit acum cu o masina mai scumpa, ce functioneaza cu un combustibil scump.

Economia de bani este o tendinta pe care tot romanul o are de la inceputul anilor '80 incoace. Indiferent despre ce produse este vorba, romanul incearca sa economiseasca pe cat se poate. Rabat se poate face fie la calitate, fie la cantitate. Ori se cumpara un produs mai prost, in cantitatea necesara, ori se achizitioneaza o cantitate mai mica de aceeasi calitate.

In ambele variante, ideea de baza este una singura: economia de bani. Acelasi principiu se aplica si in ceea ce priveste carburantii. Variantele de economisire sunt multiple: fie o scurtatura, fie utilizarea masinii o data la cateva zile. Metoda cea mai intalnita este schimbarea combustibilului. In special taximetristii trec de pe benzina pe gaz petrolier lichefiat (GPL), care costa in jur de 1,80-1,90 lei noi (18.000-19.000 lei vechi)/litru, la aproape jumatate de pret din costul unui litru de benzina.


Despre autor:

Banii Nostri

Sursa: Banii Nostri


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.