Intr-un context de piata extrem de dificil, in care aptitudinile si calitatile managerilor joaca un rol decisiv in lupta pentru supravietuire, exista specialisti sa vina in ajutorul oamenilor de afaceri: business coacherii. 9AM a stat de vorba cu unul dintre cei mai reputati coach prezenti in Romania, Alain Cardon.

Nascut in Algeria, crescut in Egipt, educat in SUA si acum impartindu-si viata intre Franta si Romania, Alain Cardon a ales tara noastra pentru a deschide prima scoala de coaching de pe piata locala, in anul 2008, Metasysteme. Inca din 2002, acesta este certificat ca Master Certified Coach (MCC), iar in prezent este specializat pentru competentele sale in coachingul de echipe si cel organizational.

  • Ce este business coaching-ul?

Dintre toate definitiile intalnite si sintetizate, cea mai usor de inteles este cea in care business coach-ul este prezentat ca o sinteza a diferitelor principii, metode, teorii si tehnici de succes preluate din principalele domenii teoretice, precum psihologie, management, dezvoltare personala sau sport de performanta. Toate acestea vin in intampinarea si in ajutorul managerilor, antreprenorilor sau oamenilor de afaceri, avand ca scop cresterea performantei si a profitului companiilor.

In principal, coaching-ul este chiar implinirea si implicarea indivizilor, pe multiple planuri, prin definirea unor obiective concrete si gasirea cailor optime pentru atingerea lor, si mai ales, prin identificarea problemelor cheie si rezolvarea acestora.

Cu alte cuvinte "business coach-ul ajuta clientii, in cazul acesta managerii de companii sau de departament, sa gandeasca si sa actioneze diferit, sa ia cele mai bune decizii pentru a obtine rezultate de succes", a declarat Alain Cardon, CEO Metasysteme. Iar intr-un context economic actual, o minte luminata este binevenita, tocmai de aceasta clientii bat la usa companiilor de coaching in numar din ce in ce mai mare.

  • "Clientii, inclusiv din Romania, par sa stie de ce coachingul este important pentru ei, si poate de aceea ma suna. Atunci cand se afla intr-o perioada de tranzitie, cum este aceasta, simt ca este necesar sa gandeasca diferit, sa obtina idei si perspective diferite fata de ceea ce se intampla in imediata lor apropiere, pentru a face intr-un final cele mai bune alegeri de viitor".

Totodata, el afirma si confirma ca managerii romani sunt buni experti in domeniul lor de activitate, insa acest fapt nu inseamna ca au si calitati incontestabile de conducatori, aerul de autoritate si control fiind impamantenit in mentalitate si gandire.

Intrebat care sunt punctele forte ale managerilor romani care au apelat la serviciile sale, Cardon a declarat ca, intr-un mod contradictoriu, managerilor romani le lipseste increderea in punctele forte pe care le detin. La polul opus, oamenii de afaceri din tara noastra au lacune mari in a recunoaste si admite ca au nevoie de ajutor si ca mai au de invatat.

Ca un secret, Alain Cardon a dezvaluit ingredientele principale pe care un bun manager sau un tanar antreprenor ar trebui sa le aiba: "In primul rand, increderea in sine si puterile proprii. Apoi umilinta, ca forma de a admite si de a recunoaste atunci cand este nevoie de ajutor. Pe un loc trei se afla capacitatea de a invata din greseli si nu in ultimul rand, etica". Toate acestea vor duce in timp la increderea reala de a reusi si a pasi spre succes garantat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.