Ce influenta au telefoanele mobile si retelele de socializare asupra modului in care tinerii cumpara si aleg marcile produselor? Descopera raspunsul aici.

Noul studiu MasterCard analizeaza influenta telefoanelor mobile si a retelelor de socializare asupra modului in care tinerii cumpara si aleg marcile produselor.

Studiul, comandat de MasterCard si realizat de InSites Consulting, a analizat obiceiurile la cumparaturi pentru aproximativ 1.200 de tineri, cu varste cuprinse intre 18-30 de ani, din Marea Britanie si Germania, pe tot parcursul lunii august. Cercetarea pune accent pe modul in care acestia folosesc tehnologia si retelele de socializare atunci cand achizitioneaza produse din urmatoarele doua categorii: alimente si moda.

  • 62% dintre tinerii din Marea Britanie isi folosesc telefonul mobil pentru a intra pe internet. Cifrele nu sunt la fel de mari in Germania, unde 34% dintre tineri acceseaza internetul de pe telefonul mobil. In mod similar, achizitionarea de produse de pe internet are mai mult succes in Marea Britanie: 30% dintre tineri cumpara produse alimentare de pe internet, fata de 15% in Germania. Totusi, atunci cand vine vorba de articole de moda, cifrele sunt asemanatoare in ambele tari: 20% dintre tinerii din Germania si 28% dintre tinerii din Marea Britanie au spus ca achizitioneaza in mod frecvent astfel de produse de pe internet.

  • Printre cele mai intalnite motive pentru care tinerii din Germania utilizeaza telefonul mobil pentru cumparaturile de produse alimentare sunt: compararea preturilor, alcatuirea unei liste de cumparaturi sau reduceri si oferte. In Marea Britanie, cele mai frecvente motive sunt: compararea preturilor, informatii despre anumite produse sau pentru a impartasi cu prietenii, pe Facebook sau Foursquare, informatii despre locurile in care se afla.

  • Atat in Germania, cat si in Marea Britanie, motivele pentru care telefonul mobil este folosit in procesul de cumparare a articolelor de moda sunt: alcatuirea unei liste de cumparaturi, in ordinea preferintelor, gasirea adresei unui magazin sau compararea preturilor.

Elizabeth Wolgemuth, Group Head, Global Merchant Marketing, in cadrul MasterCard Worldwide, spune: "Telefonul mobil este instrumentul-cheie prin care acest grup demografic interactioneaza cu lumea, indiferent ca este vorba despre pastrarea legaturii cu prietenii, organizarea vietii si a cumparaturilor sau gasirea unor informatii”.

"Studiul MasterCard va ajuta comerciantii sa inteleaga modul in care tinerii folosesc telefoanele mobile – nu doar pentru cumparaturi, dar si pentru construirea unei relatii cu brandul, loializare si crearea unei surse de informatii”, adauga aceasta.

  • Ce informatii doresc sa primeasca pe telefonul mobil atunci cand merg la cumparaturi?

Tinerii germani au raspuns ca vor sa obtina informatii despre produsele alimentare prin scanarea codurilor de bare in magazin, reduceri prin intermediul canalelor social media, precum Facebook si Foursquare, si oferte speciale pentru utilizatorii de smartphone. La aceeasi intrebare, tinerii din Marea Britanie au raspuns ca vor sa obtina discount-uri, prin intermediul canalelor social media, oferte speciale pentru utilizatorii de smartphone si informatii in magazine, prin scanarea codurilor de bare.
Citeste si:
Noutăți în garderobă: 6 piese din 2023 care vor domina tendințele...
Noutăți în garderobă:  6...

Nivelurile de incredere in comertul online sunt mai ridicate in Marea Britanie, unde 38% dintre tineri au incredere in achizitiile prin smartphone-uri, fata de Germania, unde 17% folosesc aceasta modalitate de a face cumparaturi.

Studiul a scos in evidenta faptul ca tinerii din Germania prefera sa fie contactati de comercianti prin e-mail, in timp ce consumatorii din Marea Britanie prefera sa interactioneze cu un comerciant prin intermediul paginii de internet. In cazul ambelor tari, mesajele pe telefonul mobil reprezinta metoda de a primi informatii cu cea mai mica popularitate.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.