Inca de la lansarea sa, dar in special dupa introducerea televizorului color in anii 1940, televiziunea a jucat un rol important in viata oamenilor ca sursa principala de stiri, informatii si divertisment. Mai exact, televiziunea le-a oferit oamenilor subiecte de discutie si acum, in era Internetului, rolul sau ramane acelasi, chiar daca modul in care acesta este transpus in practica este diferit.

Datorita noilor tehnologii de imagine, a abundentei si varietatii de continut, dar si datorita exploziei instrumentelor de social media, experienta TV la care avem acces astazi este mai bogata ca niciodata altcandva.

Un ultim raport al Ericsson ConsumerLab privind tendintele de consum TV si video 2011, raport ce arata ca oamenii petrec relativ mai putin timp vizionand programe TV traditionale, optand mai degraba pentru continut TV online, disponibil la cerere. Astfel, peste 44% dintre respondentii studiului au declarat ca urmaresc acest tip de continut de mai multe ori pe saptamana, in timp ce, in cazul transmisiunilor TV traditionale, procentul celor care le urmaresc cu aceeasi frecventa creste la 80%.

Studiul a aratat, de asemenea, faptul ca utilizarea retelelor sociale influenteaza modul in care ne uitam la televizor. Peste 40% dintre respondenti au declarat ca acceseaza retele sociale de pe diverse dispozitive mobile, fie smartphone-uri sau tablete, in timp ce se uita la televizor.

"Vizionarea continutului TV la cerere devine din ce in ce mai populara, chiar daca cei mai multi oameni inca obisnuiesc sa urmareasca programele TV in modul traditional, in fata unui televizor. Adevarul este ca oamenii isi doresc sa poata viziona si transmisiuni TV si continut la cerere, nu sa aleaga intre cele doua. Internetul nu a avut acelasi impact negativ asupra televiziunii si al continutului video pe care l-a avut in cazul presei scrise; singura diferenta este ca acum vizionam continut TV prin mai multe canale decat o faceam in trecut”, a declarat Anders Erlandsson, Senior Advisor la Ericsson ConsumerLab.

In continuare, calitatea continutului TV conteaza cel mai mult pentru consumatori, fiind astfel mai importanta, de exemplu, decat disponibilitatea continutului TV in format 3D sau a accesului la aplicatii. Consumatorii ar prefera sa plateasca pentru un serviciu care le asigura cel mai nou continut video, cum ar fi filme abia lansate, care inca ruleaza in cinematografe.

Citeste si:
Jojo, în lacrimi în mediul online. Ce declarații a făcut despre...
Jojo, în lacrimi în mediul...

In acelasi timp, studiul a aratat si numarul de ore pe care oamenii il aloca, in medie, vizionarii programelor TV si procentajul reprezentat de continutul TV la cerere. In Germania, spre exemplu, oamenii petrec cel putin 25 de ore pe saptamana vizionand continut TV sau video, insa numai 28% din acesta este continut "la cerere”. In Spania, prin comparatie, acest procent ajunge la 44%.

Informatiile incluse in raportul Ericsson au fost colectate de la consumatori TV din Anglia, Australia, Austria, Brazilia, China, Coreea de Sud, Germania, Rusia, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia, Taiwan si Tarile de Jos. In total, pentru realizarea acestui studiu au fost necesare 22 de interviuri calitative si 13.000 de interviuri cantitative, informatiile relevate de acestea fiind reprezentative pentru un public de aproximativ 400 milioane de consumatori.

Citeste si:
De ce a decis Oana Lis să se retragă din televiziune: „Mă prinsese...
De ce a decis Oana Lis să se...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.