Stim cu totii ca publicitatea are rolul de a manipula si de a convinge, insa cand vine vorba de reclame de influenteaza, corup si atrag copiii in mod deliberat pentru cumpara parintii, culpa este si mai mare. Descopera cateva dintre truncurile cu care companiile "fura" mintea copiilor.

  • Influenta incepe inca din stadiul in care copiii nici nu s-au nascut. Un exemplu clar este al companiei filipineze de bomboane Kopiko care trimitea medicilor bomboane, pentru a le da femeilor gravide. Este stiut ca alimentatia mamei influenteaza dezvoltarea fatului, astfel ca dupa numai cateva luni compania a lansat pe piata o cafea ce a avea acelasi gust cu bomboana. In scurt timp, mamele ajunsesera sa dea noilor-nascuti din aceasta cafea pentru a linisti copii agitati. In doar patru ani, compania a devenit al treilea mare producator de dulciuri din Filipine.
  • Un alt caz rasunator s-a intamplat intr-un lant comercial din Asia, unde a fost pulverizata pudra pentru copii J&J in locurile in care erau vandute articole pentru bebelusi, punand si muzica linistitoare, pentru ca femeile gravide si copiii, deopotriva, sa inhaleze mirosul specific marcii respective, si pentru ca bebelusii nenascuti sa fie influentati de factorii externi. Un procent de 60% dintre mamele ce au trecut prin acel magazin si au fost intrebate, au raspuns ca in acele clipe copiii lor au fost "vrajiti".
  • La fel de grav este cum companiile producatoare de alimente SE JOACA, la propriu, cu mancarea, scrie businessinsider. In prezent vedem in toate supermarketurile cum pungile de junk-food sunt insotite de serii de oferte, cadouri, jocuri multimedia, teste de rezolvat online, aplicatii si bonusuri, implicand astfel consumatorul in actiunea de a cumpara si construind legaturi profunde intre client si produs. Astfel de comportamente de vanzare se intalneste in special la produsele destinate copiilor.
  • In aceesi masura manipulatoare, si tehnologia se "apropie" de clienti: The New York Times sustine ca iPhone-ul a devenit "cel mai eficient instrument in istoria umana pentru a calma un copil agitat". Chiar daca producatorul Apple nu a privit acest lucru ca pe o tinta, comportamentul copiilor de a atinge intai cu degetul lucrurile, i-a adus acesta notorietate.
  • Companiile de tigarete trimit cadouri atractive adolescentilor care implinesc 18 ani, varsta de la care legal, orice tanar poate sa fumeze. Printre acestea se numara si vouchere la tigari.
  • Dupa aceeasi "reteta" Gillette trimite cadouri adolescentilor sub egida "Bine ati venit la maturitate". Este demonstrat faptul ca, daca un baiat foloseste o lama de ras de doua ori, in 92% dintre cazuri acesta va ramane fidel brandului. Astfel ca, bugetul de marketing alocat de companie pentru aceasta "spalare de creiere" nu cunoaste limite.
  • Disney idealizeaza notiunea de "printesa", facand-o un simbol al feminitatii catre care fetitele de la cea mai frageda varsta, aspira.
  • Companiile producatoare de bauturi alcoolice targeteaza copiii si viitorii consumatori: Sampania pentru copii si bauturile atribuite adultilor, pe gustul celor mici, este forma in care producatorii se asigura ca vor avea clienti si in viitoarele generatii.
  • Marile branduri si-au creat versiunea in "miniatura" targetand bebelusii. Asa s-au lansat BabyGap, Crewcuts, Levi's Baby Boys si Girls si multe altele prezente si la noi in tara.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.