Publicitatea in si pe masinile de taxi, metoda de promovare ce are deja traditie in SUA, Canada sau Mexic, incepe sa castige teren pe piata romaneasca de publicitate outdoor.

Desi prezenta de cativa ani in Romania, publicitatea mobila pe si in taxiuri nu era, pana de curand, foarte cunoscuta si utilizata. Iata insa ca tendintele ascendente de pe pietele occidentale, cu traditie de peste 10 ani in domeniu, incep sa se confirme si pe piata din Romania, care cunoaste, de curand, o crestere a campaniilor de promovare prin aceasta metoda inedita si relativ noua in planurile de marketing nationale.

Publicitatea mobila pe/in taxi ii "urmareste" pe consumatori in trafic, oriunde in oras, zi si noapte, tot timpul anului.
Astfel, doar in Bucuresti, circa 2 milioane de participanti la trafic, pietoni sau soferi, vad zilnic panourile publicitare de pe taxiuri - casete luminoase 2D sau 3D sau autocolante, vizibile chiar la nivelul ochilor, in toate zonele de interes major.

  • Clientii de taxi, captivi printre reclame

Interiorul taxiurilor este considerat de marketeri un spatiu adecvat pentru a-si promova oferta. Mesajele publicitare amplasate in huse speciale, pe spatele scaunelor frontale, atrag atentia pasagerilor 20-25 de minute, cat dureaza, in medie, o calatorie cu taxiul. In acest interval, clientii sunt "captivi" in fata reclamelor: nu le pot arunca sau trece cu vederea ca pe reviste sau ziare, nici nu le pot inchide, cum se intampla cu spoturile publicitare de la radio sau TV.

Reclama poate ajunge la clienti si prin serviciul de promovare pe spatiul “on hold”, inca din momentul in care acestia apeleaza compania de taxi pentru a solicita o masina: cat timp asteapta sa li se comunice in cate minute le soseste comanda, asculta spoturi publicitare audio pentru diverse produse si servicii. Iar clientii targetati de publicitatea "on hold" nu sunt deloc putini: cele mai mari companii de taxi primesc zilnic peste 7.000 de apeluri.

"Eficienta publicitatii prin serviciul de taxi nu poate fi contestata: reclama ajunge la publicul larg indiferent de zona, fiind mereu foarte aproape de consumatorul final, in trafic sau intr-un spatiu neinvadat de alte mesaje publicitare; deci, are un grad mare de acoperire, mobilitate si vizibilitate, la costuri mult mai avantajoase comparativ cu alte canale media. In plus, brandurile isi asigura si o audienta suplimentara: trecatorii grabiti, mereu in miscare, greu de atins prin alte medii. Ne bucuram sa constatam ca tot mai multe companii constientizeaza aceste avantaje si includ in planurile lor de marketing si aceasta metoda neconventionala de promovare",a declarat Melania Tudoran, Marketing Manager al agentiei de publicitate pe/in taxi Evia Media.

Citeste si:
Taximetriștii din Iași vor să scumpească tariful. Care este motivul...
Taximetriștii din Iași vor să...

Statisticile arata ca:

  • tinerii si adultii cu varste intre 18-40 ani petrec in medie, 20 ore pe saptamana in trafic;
  • publicitatea mobila are un "recall rate" de 97% si stimuleaza recunoasterea mesajului publicitar de 15 ori mai repede decat mediile conventionale de publicitate (Sursa: Arbitron Outdoor 2001; Product Acceptance & Research);
  • publicitatea iluminata creste impactul in randul audientei cu peste 16%;
  • un taxi din Bucuresti parcurge, in medie, 300-400 km/zi.

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.