Succesul social. Succesul in afaceri. Carti de vizita. Multe emailuri. Intalniri. Telefoane. Prieteni pe Facebook. Sau, cu alte cuvinte, networking cu impact.

In prezent, nu conteaza doar pe cati cunosti, ci si pe cine cunosti. Mai mult, nivelul succesului se masoara in calitatea relatiei cu cei din jur. Atunci, cand este cel mai bine sa ne apucam de networking si ce avantaje ne aduce?

  • Networking 1: Maine este noul azi

Cel mai bun moment pentru a incepe investitia in propria retea sociala este... ieri. Nu este tarziu, insa, nici azi. Relatiile sunt cultivate in timp, iar impactul lor este evident in diverse cercuri sociale (conferinte sau intalniri), cand subiectele de discutie sunt multiple, legandu-se totodata “parghii sociale” intre oameni care nu s-au cunoscut in prealabil. Pentru orice profesionist si indiferent de domeniu, networking-ul a devenit vital pentru reusita si integrarea in comunitatea pe care o vizeaza. Altfel spus, networking-ul poate fi privit ca o indeletnicire zilnica ce va aduce dividende mari pe parcurs.

  • Networking 2: Ambitiile fiecaruia dintre noi

Personal sau profesional, fiecare dintre noi are ambitii mari. Cel mai productiv mod in care actiunile noaste pot crea un impact simtitor este de a adauga valoare imediata. Acest concept a fost folosit de multe ori in definirea networking-ului de success. Insa, este adevarat ca toti ne dorim sa fim prieteni cu cei care stim ca sunt de partea noastra. Cautand moduri in care putem ajuta la realizarea ambitiilor celorlalti, ne crestem propriile sanse de reusita.

  • Networking 3: Eu te stiu, tu il stii, noi ne stim

Un mit legat de networking este: tot ce ai nevoie este o carte de vizita. Gresit! Degeaba avem un teanc de contacte, daca nu avem resursele necesare acestora si nici noi nu gasim elementele ajutatoare prin intermediul lor. Este networking atunci cand cele doua tabere se pot sustine reciproc si si-au creat propria poveste: “Am avut placerea sa ne cunoastem la conferinta de luna trecuta si cred ca putem gandi o colaborare avantajoasa”, fiind doar un exemplu de inceput. Mai mult, daca legatura s-a creat, insa, relatia incepe la o distanta considerabila: “ne-am cunoscut anul trecut”, “ne-am intalnit acum doi ani”, networking-ul nu este cel mai reusit: legaturile raman stabile daca relatia cerere-oferta este indeplinita la timpul potrivit si mai ales constant. Luand ca etalon retelele sociale precum Facebook si Twitter, stiu sa faca networking persoanele care sunt la randul lor influentatori si conectori totodata. De aici, si popularitatea acelora dintre noi cu o retea diversa de cunostinte.

  • Networking 4: Facem asta in fiecare moment

Credeti ca faceti networking doar la evenimente sau in momentul in care purtati costum si cravata? Ei bine, nu chiar. In fiecare moment, in mod constient sau nu, suntem vanatori de “contacte sociale”. Fie ca ne pregatim pentru o intalnire sau ca ne dorim sa nu fim solitari intr-un grup mai mare, lupta gasirii contactelor care ne sunt folositoare este continua. Iar succesul in networking, ca si in cadrul retelelor sociale, arata ca numarul de 150 de persoane cu care se spune de regula ca interactionam este de mult depasit.

Probabil ca fiecare dintre noi poate gasi o definitie pentru conceptul de networking. Si sigur sunt numeroase moduri prin care cartile de vizita sa schimba. Ceea ce conteaza esta ca in final reusita sa fie de ambele parti si dorinta relationarii impartasita. Acea situatie “win-win” este idealul spre care e bine sa tindem cand suntem in plin proces de relationare cu diverse persoane.

Chiar asa, voi cand ati network-uit ultima data?

9AM este partener media al conferintei How to Web, ce se desfasoara la Bucuresti in perioada 9-10 noiembrie 2011 si reuneste peste 750 de participanti cu zeci de specialisti, antreprenori si investitori web din Europa si de peste ocean. Daca esti interesat, poti profita de avantajul reducerii very early bird pana in data de 15 septembrie!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.