Putini oameni stiu ca la ora actuala pe caile ferate din Romania circula trenuri charter, pe acelasi sistem practicat in cursele aeriene. Garniturile, majoritatea de lux, transporta afaceristi, turisti sau actori, in afara programului feroviar regulat. Costul inchirierii unui astfel de tren poate ajunge si pana la 12.000 de euro

Cine n-a visat in copilarie sa aiba propriul tren - real, nu de jucarie - de care sa dispuna asa cum ii place? Pentru cateva mii de euro, oricine isi poate inchiria acum o locomotiva si cateva vagoane pentru a se deplasa in tara in conditii apropiate de cele de lux: fotolii si canapele ergonomice tapitate cu plus, bar si restaurant, muzica linistita, aer conditionat.

Infiintate in 2003 de CFR Calatori, cursele charter au ajuns in numai doi ani extrem de solicitate, in special de marii tour-operatori europeni, dar si de agentiile de turism din tara. Daca anul trecut, peste 8.500 de oameni au calatorit cu trenurile charter, CFR estimeaza ca in 2005 cifra acestora va trece de 15.000. Majoritatea calatorilor sunt oameni cu bani din Occident care efectueaza croaziere de lux pe mare. "Noi ii preluam de pe vas, atunci cand ajung in portul Constanta, ii urcam in tren si ii ducem la Bucuresti pentru turul orasului. Cum treaba asta dureaza doar cateva ore, in aceeasi zi e programata intoarcerea, tot cu trenul", ne-a declarat Gheorghe Marginean, directorul agentiei Karpatenturism, una dintre firmele care inchiriaza in mod frecvent trenuri charter pe relatia Bucuresti - Constanta.

Potrivit acestuia, costurile inchirierii variaza intre 6.000-12.000 de euro, in functie de numarul si clasa vagoanelor aflate in compunerea trenului. "Cursele charter au in medie sase vagoane, intre care unul este bar-bistro, si, deci, o capacitate de transport de 350-400 de calatori. Peste 70% din comenzile noastre au fost insa pentru clasa premium: 4 vagoane clasa I, din care unul restaurant, cu o capacitate de 120-130 de turisti", afirma Marginean.

Reprezentantii CFR Calatori sustin ca societatea a incheiat contracte chiar si cu studiouri de film, fie pentru transportul actorilor, fie pentru realizarea unor productii de gen. "Cererea de trenuri charter a inregistrat in acest an o crestere de 44%. S-au primit solicitari in special pe relatiile Bucuresti-Suceava, Bucuresti-Sighisoara si Targu Mures-Magherus-Sieni", ne-a precizat Alina Predescu, purtatorul de cuvant al companiei. Inclusiv Banca Nationala a Romaniei a inchiriat un tren anul trecut pentru a-si duce invitatii la Reuniunea anuala a bancilor centrale din sud-estul Europei, la Neptun.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.