Agentia de marketing online, Today's a lansat un instrument de monitorizare a companiilor care fac reclama Google AdWords, "AdWords Competitor Monitor & Research". Wall-Street.ro a realizat un scurt manual despre ce inseamna promovarea prin Google AdWords, care sunt costurile unei campanii si cum poti ajunge in 2 zile in fruntea Google.

  • Lectia 1 - Principalele avantaje ale Google AdWords

“AdWords Competitor Monitor & Research” urmareste activitatea a 6.400 de site-uri dintre care 6.200 sunt cu extensia .ro si monitorizeaza 815.000 de expresii (cuvinte cheie). Din expresiile monitorizate, pentru 75.000 au fost gasite anunturi Google AdWords. Rezultatul studiului arata ca in acest moment domeniile cele mai frecvente din care fac parte companiile care au reclama prin Google AdWords sunt: amenajarea casei, cadouri si produse pentru femei, credite, servicii si produse pentru afaceri, sanatate/medicina (dentisti/cosmetica).

  • Lectia 2 - Costurile unei campanii Google AdWords

Bugetul unei campanii poate fi stabilit in functie de recomandarile Google si poate porni de la cativa euro, pana la peste 20.000 de euro pe luna, spune Marius Lazarescu. Acesta recomanda ca o campanie AdWords sa aiba un buget de minim 500 de euro pe luna, iar in stabilirea sumei sa se tina cont de numarul de advertiseri prezenti in Google pentru aceleasi cuvinte cheie (concurenta), volumul de cautari efectuat de utilizatori, sezonalitatea afacerii si zona de deservire (ex: Bucuresti vs. restul tarii).

"Pentru a estima bugetul optim dar si rezultatele in termeni de vanzari/generare de prospecti, am creat un calculator dedicat. Calculatorul estimeaza rezultatele unei campanii AdWords pentru mai multe tipuri de industrii si foloseste indicatori intalniti de noi pe parcursul ultimului an, in piata din Romania (costuri pe click, rate de conversie, rate de click), Un calcul intalnit frecvent in industrie este de a calcula costul de generare a unui client si de a-l raporta la profitul mediu dar si la costurile celorlalte medii; astfel se poate evidentia foarte rapid ca Google AdWords este un instrument eficient pentru campaniile de vanzari directe", explica Lazarescu.

  • Lectia 3 - Cum alegi perioada optima pentru campanie

Acum. Sau mai bine zis, cu cat mai repede cu atat mai bine. Daca este vorba de o afacere sezoniera atunci este recomandat startul cu o luna - o luna si jumatate inainte de sezon, altfel, campania se poate derula tot anul, spune Marius Lazarescu.
Citeste si:
Articolele cu linkuri SEO - parte esențială în strategia de...
Articolele cu linkuri SEO -...

Pentru a ajunge in fruntea Google in 2 zile este suficient sa configurezi bine o campanie AdWords si sa iti doresti sa joci suficient de agresi, este de parere CEO-ul Today's. "Daca pentru cuvintele cheie alese de tine exista deja concurenta (>5-6 concurenti) atunci va trebui sa fii pregatit sa platesti mai mult pentru fiecare click; totodata o campanie bine configurata, cu anunturi relevante va avea o rata de click mai buna si astfel, datorita faptului ca Google apreciaza acest criteriu calitativ, vei puncta mai bine", completeaza Lazarescu.

Citeste integral lectiile de optimizare Google pe wall-street.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.