Peste 3.000 de branduri din 24 de tari si 16 sectoare economice se intrec pentru a acupa primele locuri in studiul "eurobrand2010" privind valoarea brandurilor europene, prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena.

Cele mai valoroase branduri din Europa:

10. Mercedes-Benz (16,940 miliarde de euro)
9. SAB Miller (17,572 miliarde de euro)
8. Deutsche Telekom (18,001 miliarde de euro)
7. Nestlé (19,563 miliarde de euro)
6. Telefonica (21,880 miliarde de euro
5. Unilever (22,212 miliarde de euro)
4. INBEV (23,604 miliarde de euro)
3. Vodafone (25,318 miliarde de euro)
2. Nokia (25,331 miliarde de euro)
1. LVMH (27,638 miliarde de euro)

"Cea mai semnificativa crestere a valorii brandurilor in sectoarele farma, sanatate si industria biotehnica Compania britanica GlaxoSmithKline inregistreaza cea mai mare crestere a valorii brand-ului (+34.6%), urmata de Sanofi Aventis (+19.1%) si Novartis (+11.6%). Valoarea brandului Automotive a inregistrat o scadere de 14.1% si brandul IT&Technology Industries a inregistrat o scadere de 14.5%, fiind cele mai afectate de criza economica. Financial Services a inregistrat o scadere medie de 10.8%, RBS o scadere de 36%, UniCredit a inregistrat o scadere de 29,7% si Deutsche Bank de 29,9%, valoarea acestor branduri fiind cea mai afectata", a declarat Gerhard Hrebicek, director al Institutului European pentru Studierea Brandurilor, comform MEDIAFAX.

  • Care este valoarea brandurilor?

Valorile brandurilor sunt mai putin volatile comparativ cu valoarea companiilor pe piata de capital. Brandurile si-au revenit mai repede dupa perioada de criza, iar anumite sectoare economice inregistreaza o stagnare a potentialului de crestere la nivelul capitalizarii de piata. Valoarea unei companii de brand creste mai repede comparativ cu indicii bursieri; de exemplu, cele mai mari zece companii de brand incluse in studiul eurobrand2010 au depasit pragul mediu de piata cu 32.1%, in timp ce DAX a crescut doar cu 22.6% in perioada respectiva”.

Studiul eurobrand2010 privind valoarea brandurilor europene, prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena, analizeaza peste 3.000 de branduri in 24 de tari si 16 sectoare economice.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.