Turnul de parcare este construit din metal si functioneaza cu mecanismul utilizat la lift si cu un dispozitiv de parcare si deparcare. El ocupa cea mai mica suprafata de parcare din lume: 81 de metri patrati.

Lipsa locurilor de parcare a devenit o problema din ce in ce mai stresanta pentru locuitorii marilor orase. Un inventator a venit cu o solutie ingenioasa: turnul de parcare. Avantajul acestuia este ca, desi are la baza un patrat cu latura de 9 metri, se pot construi atatea module (etaje) de cate are nevoie zona respectiva, fiecare modul avand patru locuri de parcare. Inventia are "certificat de nastere", brevetul obtinut de la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inca de acum trei ani. Tanase Stefanescu, inventatorul, spera ca cineva va investi in ideea lui si va descoperi ca se poate construi acest gen de parcare in Bucuresti sau in tara. "Platesc 560.000 de lei pe an pentru protectia acestei inventii, astfel incat sa nu fie 'imprumutata>> de altcineva. Turnul de parcare este solutia optima pentru zonele in care spatiul de parcare este foarte mic si cererea foarte mare", a explicat Stefanescu.

CONSTRUCTIE

Turnul de parcare pentru 40 de autoturisme are o suprafata de 81 de metri patrati si 23 de metri inaltime. "Montajul partii metalice se poate face intr-o zi, daca se poate introduce in zona o macara, sau intr-o saptamana, daca se asambleaza la fata locului", a spus Stefanescu. Acest gen de parcare se poate amplasa atat in centrul orasului, cat si atasat unui bloc, deoarece nu se foloseste motocompresor care sa faca zgomot si nici nu se creeaza noxe. "Daca vrei sa muti turnul de parcare nu dureaza decat 5 zile, atat dureaza demontarea si mutarea in zona noua", a explicat Stefanescu.

FUNCTIONARE

Turnul de parcare functioneaza cu mecanismul utilizat la lift. In acest fel poti intra cu masina la parterul parcarii, unde primesti de la paznic o cartela magnetica. In momentul in care treci cartela prin fata aparatului de inregistrare pentru a fi taxat, declansezi si "liftul". Acesta vine si ridica masina la modulul unde gaseste un loc de parcare liber. "Constructia este prevazuta si cu un generator propriu de curent electric, pentru situatii de urgenta", a spus Stefanescu.

BANI

"Am prezentat proiectul reprezentantilor Primariei Capitalei, Primariei din Sibiu si din Brasov. Acestia au fost incantati de turnul de parcare, mi-au dat chiar si loc pentru constructie, insa nu exista bani de la bugetul de stat pentru finantare", a declarat Stefanescu. Tot el a mai spus ca daca ora de parcare este 15.000 de lei, se pot incasa intr-o singura zi 14.400.000 de lei. Astfel, observam ca amortizarea investitiei se face maxim intr-un an, avand in vedere fluctuatiile inregistrate pe piata valutara.

"Pentru a putea prinde viata ideea, este nevoie de un investitor care isi poate recupera investitia in noua luni. Eu ofer 80% din beneficiul obtinut acestui eventual investitor", a comentat Tanase Stefanescu.

PROIECT PENTRU SPATIU RESTRANS

Tanase Stefanescu a inventat turnul de parcare manat de spiritul civic. "Datorita inventiei mele, masinile nu vor mai fi parcate pe marginea soselei, astfel incat circulatia rutiera nu va mai fi blocata, autoturismele nu vor mai fi zgariate sau furate, iar pietonii se vor putea deplasa linistiti pe trotuare", a declarat Stefanescu. Inventatorul a terminat Tehnologia Constructiei de Masini in 1965, iar de atunci a ocupat pe rand posturi de inginer proiectant si de profesor inginer. El a proiectat si a montat lifturi, a predat in Politehnica, iar ultimul loc de munca, de unde a iesit la pensie, a fost la Intreprinderea de Antrepriza Montaj si Reparatii Centrale Termice, unde a montat si reparat centrale termice.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.