Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat joi, la Shanghai, brandul turistic al Romaniei, cu sloganul "Explore the Carpathian garden".

Lansarea imaginii si logo-ului brandului a fost precedata de un concert al naistului Gheorghe Zamfir, care si-a inceput recitalul cu doua piese din repertoriul international, "Lonely Shepherd" si "El condor pasa". Dupa acestea au urmat cateva doine, fara acompaniament, recitalul incheindu-se cu "Ciocarlia", scrie Mediafax.

"In acest moment, nu cred ca exista o persoana mai emotionata ca mine, mai mandra de cetatenia ei si mai increzatoare in tara pe care o reprezinta", a spus Udrea in discursul care a precedat lansarea brandului.

  • Udrea a adaugat ca brandul scoate in evidenta tocmai ce are Romania mai frumos, mai interesant si mai pur.

La lansarea brandului, pe scena, alaturi de Udrea si ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, au fost prezenti fostii mari sportivi Nadia Comaneci, Gheorghe Hagi si Ilie Nastase.


In paralel, in jurul scenei, erau prezenti cativa tineri chinezi imbracati in costume medievale, doi dintre ei purtand si cate o coroana de genul celei cu care apare in picturi Stefan cel Mare.

Brandul invita la explorarea "gradinii carpatice" in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu.
In centrul logoului apare scris "Romania" intr-un font rotund, parca scris de mana, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei "a" este colorat cu nuante de galben si portocaliu.

Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare. Sloganul "explore the Carpathian garden" este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta.

Citeste si:
Afli la Factory Bootcamp cum să transformi afacerea într-un brand
Afli la Factory Bootcamp cum...

  • Logoul Explore the Carpathian garden - cumparat de pe internet sau plagiat?

Insa, oricat de originala ar parea noua "imagine" a Romaniei, la o simpla cautare de internet se observa ca elementul grafic al noului brand seamana izbitor de bine, daca nu este chiar identic, cu unul care apartine firmei britanice de transport Change Transport, informeaza Antena3. De asemenea, logo-ul poate fi gasit pe numeroase site-uri de specialitate si poate fi cumparat penrtu o suma modica.

Mai mult decat atat, "frunza" ce se regaseste in constructia logo-ului ce reprezinta Romania, apare, ce-i drept, intoarsa, intr-un banner al unei firmei romanesti Oltichim, folosit in 2009, scrie Realitatea.

  • Ministerul Turismului se apara:

Brandul turistic al Romaniei, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in Romania si in cele 8 piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria, se arata intr-un comunicat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si a Turismului. Studiul include doua componente: una calitativa si alta cantitativa, cuprinzand 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.
Citeste si:
Chase & Status pregătesc un show incendiar la festivalul Massif
Chase & Status pregătesc un...

Contractul de servicii pentru realizarea brandului de turism al Romaniei a fost adjudecat, in cadrul unei licitatii internationale, de catre asocierea THR-TNS, "una din cele mai prestigioase firme de branding din lume", iar elementele brandului sunt inregistrate la OSIM, a informat joi MDRT.

Firma a construit branduri de turism pentru tari ca Argentina, Spania sau Croatia.

Referitor la drepturile de proprietate intelectuala, Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a precizat ca a prevazut, ca obligatii contractuale in sarcina asocierii THR-TNS, ca prestatorul garanteaza ca elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert.

Totodata, prestatorul garanteaza ca nu exista niciun fel de limitari legale ori contractuale sau alte imprejurari, in a cesiona drepturile de proprietate intelectuala, iar drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate in mod irevocabil ministerului de la data executarii obligatiei de plata a serviciilor.

Citeste si:
Șeful Statului Major al Apărării, despre introducerea serviciului...
Șeful Statului Major al...

Potrivit MDRT, in cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat in: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a Romaniei pe pietele principale ale Romaniei, determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii turistice, identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica, conceptualizarea, creatia si designul acesteia, identificarea unor linii directoare pentru pozitionarea brandului pe pietele turistice si pentru strategia de comunicare, precum si crearea manualului de brand care sa cuprinda informatii despre modalitatile de utilizare si cateva exemple de aplicatii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.