Internetul este un spatiu al tuturor, usor de atacat, dar extrem de greu de cucerit si de asumat ca apartinand unui singur jucator. Daca in urma cu niste ani era "cool" sa ai o campanie de advertising online, cu rate de raspuns incredibile, cu mesaje si creatii iesite din comun pentru acele vremuri, astazi suntem martorii unor "shift"-uri spre alte formate de bannere si alte puncte de contact, dar mai ales spre o mai mare interactivitate a comunicarii si spre colectarea de date despre vizitatori.

In trecut, companiile isi puteau permite sa-si construiasca prezenta online cu "amatori", studenti sau chiar in-house, cu departamentul de IT, astazi comunicarea online se face de catre profesionisti de marketing, de catre firme specializate in web communications. Si asta se vede in reactia consumatorilor fata de diferite site-uri.

Care sunt tendintele de ultima ora in publicitatea online?

Tendinta cea mai vizibila in publicitatea online este de a conduce brandul catre o mai mare interactivitate cu potentialul consumator, servindu-i acestuia informatiile pe care si le doreste si conducandu-l catre mesajul si valorile pe care brandul respectiv vrea sa le comunice. Iar acest lucru se face prin utilizarea masiva a newsletterului.

De ce ar fi preferabil newsletterul fata de o campanie online traditionala, sa zicem?

Ele sunt complementare si fiecare isi are rostul in mixul de comunicare, dar scopul newsletterului este de a pozitiona brandul in mintea consumatorului, de a "vinde" intr-un mod indirect acel produs, serviciu sau valoare a brandului si de a crea noi posibilitati de comunicare ulterioara cu consumatorul.

Daca publicitatea traditionala ii atrage atentia, newsletterul ii ofera consumatorului elementele de care are nevoie pentru a lua decizia de achizitie sau pentru a genera o reactie vizavi de un brand.

Pentru ce tipuri de brand se preteaza aceasta forma de comunicare?

Incerc sa ma gandesc pentru ce tipuri nu se preteaza o comunicare directa si nu gasesc niciun exemplu. Orice produs sau serviciu, orice categorie de branduri se pot manifesta online cu succes, in momentul in care exista o strategie de comunicare inteligenta si cu scopuri precis definite. De la ace de gamalie pana la echipamente de foraj, toate isi pot comunica valorile online.

Care sunt schimbarile cele mai recente in comunicarea campaniilor online?

In ceea ce priveste campaniile de advertising online traditional, comunicarea a devenit mai agresiva, observandu-se mai multe tendinte. Mai intai, folosirea bannerelor de format extins, de dimensiuni 728 x 90, cu minimum trei succesiuni de frame-uri. Tot de data recenta sunt roll-over-urile, acele bannere care, la trecerea cursorului mouse-ului peste suprafata acestora, se expandeaza intr-un format marit, cu o cantitate de informatie vizuala si scrisa superioara. Este tot mai folosit video-ad-ul, un spot video care ruleaza in cadrul bannerului, complementar mesajelor pe celelalte canale media. Interstitialul, cunoscut si sub denumirea ad transitional, este un banner de dimensiunea monitorului, face legatura intre paginile unui site si este afisat pe o durata de 10-20 de secunde.

Nu sunt prea agresive aceste reclame?

Internetul este, in principal, un mediu vizual. Iar bannerele, pentru a putea genera o reactie, trebuie sa fie deosebite. Bineinteles, reactiile obtinute trebuie sa fie cele dorite de communicator si exclusiv pozitive. Prin aceasta "agresivitate" nu trebuie sa intelegem o explozie de imagini si sunete si nici bombardarea cu zeci de afisari, pentru ca reactia vizitatorului va fi exact cea inversa celei dorite de communicator.

Care este locul actual al publicitatii online in mixul de marketing?

Prin modificarea anumitor comportamente ale consumatorilor, oamenii de decizie din marketing nu-si pot permite sa piarda din vedere componenta online a comunicarii de brand. De aceea Internetul va fi din ce in ce mai vizibil in cadrul mix-ului de marketing si de comunicare, pentru anumite tipuri de brand devenind chiar canal principal de diseminare a valorilor ce-l definesc.

Ce a generat schimbarea comportamentului consumatorului?

Legislatia tot mai restrictiva, fragmentarea in media si tehnicile de comunicare au generat o mare schimbare in comportamentul utilizatorilor. Consumatorul, de orice fel ar fi acesta, individ sau business, a devenit din ce in ce mai mobil. Mesajele comerciale nu-l mai gasesc in locurile in care-l plasau media plannerii nu cu mult timp in urma, timpul pe care-l pierde uitandu-se la televizor a scazut, numarul de ore in care sta pe Internet a crescut, utilizarea telefonului mobil sau a diverselor gadgeturi a cunoscut un boom. In aceste conditii, brandurile trebuie sa-si regandeasca strategia de comunicare astfel incat sa descopere noi puncte de contact si noi canale de comunicare pentru a-si comunica valorile, iar prezenta online a devenit fundamentala in strategia de comunicare.


Despre autor:

Saptamana Finaciara

Sursa: Saptamana Finaciara


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.