Datorita cresterii numarului evenimentelor deschise publicului larg, cu participarea tot mai frecventa a artistilor straini, organizatorii au inceput sa fie mai vigilenti in privinta riscurilor pe care le comporta organizarea unui asemenea spectacol. Astfel, scenariul contractarii unei polite de asigurare specifice este din ce in ce mai des intalnit in Romania, chiar daca solutiile de asigurare sunt cautate pe piete externe.
Organizarea de evenimente cu participarea artistilor straini care au concertat in Romania in ultimii ani si care in multe dintre cazuri solicita chiar ei insisi incheierea anumitor polite de catre organizatori a dus la dezvoltarea industriei asigurarilor de evenimente in Romania, precum si la o deschidere catre o atitudine prevazatoare si responsabila din partea organizatorilor”, a declarat Cristian Fugaciu, general manager al companiei de brokeraj de asigurari Marsh Romania.

Desi pentru moment acest segment al pietei de asigurari nu este inca foarte dezovoltata, facand necesara apelarea la companiile de asigurari din afara, primul eveniment asigurat din Romania a fost concertul lui Julio Igelsias din septembrie 1999, noteaza Wall-Street.

In live entertainment exista doua tipuri importante de asigurare: asigurarea de raspundere civila (pentru organizatori si colaboratori) si asigurarea de anulare, care permite acoperirea unor cheltuieli in caz de anulare a evenimentului.

Riscurile acoperite de o astfel de polita sunt multe: de la risc de anulare sau amanare al evenimentului, pana la risc de vreme nefavorabila sau de non-aparitie a artistului din orice cauza.

Sumele asigurate cuprinse intr-o astfel de polita pot fi impartite intre costurile operationale pe care le comporta organizarea unui astfel de eveniment si remuneratia artistului sau artistilor. Impartirea se face pe baza unor procente alocate din suma totala asigurata pentru oricare dintre cele doua categorii.

Fiind o polita de raspundere legata strict de activitatea operationala de organizare a evenimentelor, acest tip de polita exclude cheltuielile cu amenzi si penalitati, moartea sau accidentarea artistului, a formatiei sau insotitorilor formatiei ca urmare a altor evenimente decat cele legate strict de desfasurarea activitatii organizatorului. Totodata, sunt excluse si cheltuielile cu daunele provocate de sub-contractorii angajati pentru activitatile de montare-demontare scena.

In opinia Marsh, piata mondiala a evenimentelor de anvergura a crescut constant in ultimii ani, iar Romania nu face exceptie, Bucurestiul fiind inclus in tururi mondiale ale unor artisti de renume precum: Madonna, Depeche Mode sau Rolling Stones. Pentru tarile din regiune Bucurestiul, prin B’Estfest, a devenit deja o destinatie importanta a “vanatorilor” de concerte. In aceste conditii, organizatorii de evenimente din Romania sunt nevoiti sa-si caute solutii de asigurare pe piete mature”, a mai spus Fugaciu.

Mai multe detalii gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.