Designerul Renault-ului de Pitesti admite ca masina e simpla, nu e frumoasa, poate fi concurata doar de un autoturism din India si ca principalul criteriu in proiectarea si executia sa a fost costul cit mai mic.

"Este adevarat ca romanii isi folosesc masinile la orice, inclusiv la transportul porcilor", a raspuns Kenneth Melville, designerul Daciei Logan, la intrebarea unui jurnalist britanic care a vrut sa stie daca atunci cind a desenat masina s-a gindit ca ea trebuie sa transporte "patru adulti, un porc, o chiuveta si 100 de kilograme de cartofi". Melville a declarat, pentru "Business Week", ca a trebuit sa se gindeasca la costuri inainte de orice. "Inginerii aveau solutii tehnice pentru o masina ieftina si a trebuit sa ne pliem pe ele pentru a face o masina atractiva", a spus designerul care, inainte de Logan, desenase Mercedesul SLK.

Designerul Renault-ului de Pitesti admite ca masina e simpla, nu e frumoasa si ca principalul criteriu in proiectarea si executia sa a fost costul cit mai mic.

"Este adevarat ca romanii isi folosesc masinile la orice, inclusiv la transportul porcilor", a raspuns Kenneth Melville, designerul Daciei Logan, la intrebarea unui jurnalist britanic daca atunci cind a desenat masina s-a gindit ca ea trebuie sa transporte "patru adulti, un porc, o chiuveta si 100 de kilograme de cartofi". Melville a declarat, pentru "Business Week" ca a trebuit sa se gindeasca la costuri inainte de orice. "Inginerii aveau solutii tehnice pentru o masina ieftina si a trebuit sa ne pliem pe ele pentru a face o masina atractiva", a spus designerul care, inainte de Logan, desenase Mercedesul SLK.

Puzzle din trei modele

"Multe companii au incercat sa produca o masina care sa se poata vinde in toata lumea, pe baza unui model creat pentru piata din tara de origine.

Noi am creat o masina pentru pietele emergente si am redus costurile utilizind componente ale modelelor existente, ca Renault Clio, Renault Modus si Nissan Micra", spune designerul Loganului.

Intrebat cum a impacat previziunile analistilor, care spuneau ca la un pret de 6.000 de dolari ar fi aparut o pierdere de 36 de dolari pentru fiecare masina, cu dorinta presedintelui Renault de a avea un profit de 5% pentru fiecare masina, Melville a spus ca "Logan este un obiect low-cost, pe care trebuie sa-l vinzi in cantitati mari ca sa obtii profit. In Rusia, India si Iran se va vinde mult. E singura cale sa-ti acoperi investitia initiala. Profitul marginal pentru fiecare Logan nu e ca acela al fiecarui Porsche", crede designerul.

Doar indienii ar putea concura Loganul

"Am mers pe forme simple - Logan nu e o masina sexy. Parbrizul nu e curbat in lateral, ca in cazul multor altor masini, pentru ca, daca l-am fi proiectat asa, ar fi aparut o gramada de defecte in procesul de fabricatie. Am folosit otel romanesc, care este mai greu de modelat decit cel occidental, asa ca a trebuit sa asamblam componente simple", dezvaluie designerul automobilului.

"Ne-am uitat la ce produce Tata Motor in India, care, din punct de vedere al designului, are lucruri interesante si incearca sa produca modele moderne", spune Kenneth Melville, care crede ca modelul Tata Indigo este concurentul Logan, cu toate ca automobilul indian este putin mai scump.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.