Pe masura ce concurenta se ascute tot mai mult, marile banci de retail apeleaza la noi formule organizatorice pentru a se apropia de client si a deveni mai eficiente in activitatea de creditare. Una dintre acestea, centrele regionale, preia in buna parte competentele centralei.

O astfel de structura a devenit recent operationala in cadrul Bancpost si functioneaza de mai multa vreme la BRD Societe Generale si Raiffeisen Bank. Dupa centrele regionale Timis, Brasov, Cluj si Constanta, din 15 iunie, Raiffeisen Bank va deschide unul similar la Bucuresti, iar din 1 iulie in Prahova. "Infiintarea noilor structuri a tinut cont ca economiile judetelor coordonate sunt complementare, si in acest fel putem lega afacerile mai rapid, mai eficient. Zonal, exista chiar un comportament asemanator al clientilor, iar banca poate actiona ca o retea regionala unitara, mai aproape de ceea ce asteapta clientul.

De asemenea, putem avea o mai eficienta coordonare si un suport in activitatea de management. Ne concentram pe calitate si coordonarea proceselor de vanzare", spune Bogdan Merfea, director executiv Area Canale de Distributie Raiffeisen Bank. Recent, Bancpost a infiintat noua centre zonale, dintre care doua in Bucuresti, iar celelalte acopera intregul teritoriu al tarii. "Acestea reprezinta practic o extensie a centralei bancii in teritoriu, asigurand apropierea de clienti, dar si o eficienta sporita in activitatea de indrumare si control a celor 145 de sucursale, agentii si puncte de lucru ale bancii.

Consideram ca existenta centrelor zonale constituie cel mai bun raspuns la necesitatea implementarii principiilor de guvernanta corporatista la nivelul intregii banci, realizand o linie de comunicare in ambele sensuri, cu minimum de distorsiuni, intre conducerea bancii si ultima veriga organizatorica'", declara pentru Adevarul Mihai Bogza, presedintele Bancpost. In unele cazuri este vorba de centre de profit, pentru care exista un buget al intregii regiuni la nivel de banca, prevazut cu mai multe niveluri de competente - local, regional si central.

De aproape trei ani, BRD Societe Generale dispune de 20 de grupuri regionale, din care trei in Bucuresti, cu competente proprii in limita unui plafon maxim de expunere pentru un anume client. Aici se concentreaza mai ales analiza in acordarea unui credit, in functie de gradul corespunzator de risc pe care si-l ia banca. "Prin aceasta structura se elimina circuitele duble, iar banca e mai aproape de nevoile clientilor, modelul fiind inspirat din sistemul bancar francez", subliniaza Petre Bunescu, director general adjunct al bancii. Desi se practica in strainatate, proiectele de regionalizare bancara constituie modele adaptate la nevoile pietei financiare din Romania, spun sursele citate.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.