Jim Bagnola, considerat un guru al leadership-ului, lucreaza pentru companii si institutii de renume, intre care se numara NASA, NATO, General Motors, Siemens, Shell Oil Company sau Continental Airlines, iar pe plan local, are ca si clienti Allianz Tiriac, GFK, Lafarge, OMV sau Tarom. Expertiza sa este concentrata in domeniul leadership-ului si managementului interactiunii dintre trup si ratiune.

Inceputurile unui lider

Cariera pe care o are in prezent i se datoreaza primului sau sef, Paul Larson, in varsta de 91 de ani. Acesta i-a spus ca este un scriitor si un speaker bun, in ciuda faptului ca Jim era, la vremea respectiva, cel mai tanar membru al staff-ului din care facea parte.

"Asta se intampla prin anul 1971. Mi-a spus ca eu sunt cel mai potrivit pentru a ma duce sa vorbesc cu studentii si cu parintii acestora pentru a le povesti despre programele facultatii noastre", a declarat Jim Bagnola, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Leadership Guru, Bagnola a studiat Stiintele Politice si ale Comunicarii la Universitatea Akron, precum si Dezvoltare umana la Universitatea MERU Research din Elvetia.

Dupa primul sau job si intaia experienta pe care a avut-o in calitate de orator, s-a specializat in Managementul Stresului (1975) si a inceput sa participe la conferinte si sa sustina training-uri si workshop-uri in acest domeniu.

Mai multe detalii despre cariera lui Bagnola, gasiti aici.

Lider versus Manager

Diferenta intre un lider si un manager este ca orice persoana poate sa ajunga lider, dar nu oricine are capacitatea de a fi manager si de a conduce o echipa. Un manager este un antrenor, iar pentru a fi in aceasta postura ai nevoie de abilitati speciale, sustine Bagnola. Pentru a fi lider, in schimb, e nevoie ca cineva sa te asculte, sa te urmeze si sa aiba incredere in ideile tale. "Oricine poate sa faca asta", adauga el.

Din punctul sau de vedere, notiunea de lider implica crearea unei legaturi intre oameni, pe cand cea de manager se refera la pozitie.

Mai multe informatii despre diferentele intre un lider si un manager, gasiti aici.

Leadership pe timp de criza

Training-ul reprezinta un lux pentru multe companii mari in vremurile actuale, este de parere Bagnola. "Traim intr-o economie emotionala. Nu suntem izolati unul de celalalt, ceea ce se intampla intr-o tara poate afecta mersul lucrurilor in alt stat in momentul urmator", afirma el.

Din cauza crizei economice este posibil ca, in acest an, cererea serviciilor lui Bagnola, si in general a serviciilor de acest tip sa scada. "Insa nu va scadea foarte mult, pentru ca oamenii au nevoie de sfaturi, cu atat mai mult in aceasta perioada", spune el.

Mai multe detalii despre leadership-ul pe timp de criza, gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.