In goana dupa audienta si monopol e posibil sa vedem si hibrizi media de genul celui proaspat anuntat de cei de la Yahoo!: internet pe tv.
Imi place internetul pe televizor dar doar intr-un singur context: cand ma dau pe net cu Wii-ul. De altfel, marturisesc ca prima mea cumparatura virtuala a fost browserul Opera pentru Nintendo Wii, care m-a costat 5 euro. Functia de zoom si faptul ca nu trebuie sa deschizi nciun laptop ca sa asculti muzica sau ca sa te dai pe YouTube fac ca investitia sa merite. In rest, nu deschid televizorul.

Mi se pare ca aceste doua media atat de importante pentru lumea contemporana se afla la poli complet opusi. Totusi, widget-urile pe care le propune Yahoo! s-ar putea sa fie solutia care sa aduca pe bune interactivitate batranului televizor. Beneficiind de arhitectura Intel, noul sistem va consta intr-un asa-numit Widget Channel care sa permita embedding-ul video si suprapunerea unui strat interactiv de informatii continutului video. Gradul de interactiune poate sa fie maxim, sustine comunicatul de presa, mai ales cand sursele informatiei care intra peste pixelii tv sunt Yahoo! Finance, Yahoo! Sports, Blockbuster si eBay.

Adaugand activitate unui flux media de altfel pasiv, cele doua companii spera sa castige o piata importanta, in plina tranzitie. Americanii, cel putin, vor fi fani, atata vreme cat marea lor majoritate considera, inca, tv-ul ca fiind principala sursa de informatii.

Printre planurile de extindere a widget-urilor destinate consumului tv se numara si urmatoarele servicii si companii, cu care oficialii Intel si Yahoo! sunt in discutii pentru dezvoltarea de aplicatii personalizate, care sa imbunatateasca cu adevarat experienta de cartof de canapea a multora dintre noi: Blockbuster, CBS Interactive, CinemaNow, Cinequest, Disney-ABC Television Group, eBay, GE, Group M, Joost, MTV, Samsung Electronics Co., Ltd., Schematic, Showtime, Toshiba si Twitter.

Daca ar fi sa aplicam modelul de interactivitate la piata locala, ma umfla rasul. Pentru ca interactivitatea, la noi, s-ar reduce la cautarea Elodiei pe Google Maps, la transmiterea de opinii prin Twitter si, de ce nu, la update-urile LIVE de pitipoance in timpul buletinelor de stiri de pe ProTV.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.