Mercedes se lauda cu cel mai economic sedan de lux, consumul fiind mai redus decat al multor masini compacte obisnuite.

Pana acum nu chiar multi ani, modelele din clasa de lux nu tineau cont de cata benzina inghit. Nu conta si se mergea pe ideea ca cine are bani sa cumpere o masina de lux, trebuie sa aiba bani de de benzina. Chiar si cand au aparut motorizarile diesel pentru berlinele de lux, acestea aveau capacitati destul de mari si nu consumau chiar putin. Au prinsa insa pentru faptul ca nu ajungeau nici la cei 30 l/100 km cat consumau V8-urile.

Acum, cursa nu mai este neaparat pentru cati mai multi cilindri si performante foarte bune cu orice cost. Producatorii incep sa se laude cu economia extrema de combustibil, chiar si la nivelul clasei de lux. Am vazut, daca la nivelul claselor mai mici multe motoare puternice sunt deja foarte putin insetate, la varful piramidei – clasa de lux – n-au aparut pana cum valori record, adica niveluri de consum care sa rivalizeze cu cel al multor compacte cu motor de 1,4 litri pe care le tinem in fata blocului.

Ei bine, la Paris a debutat un astfel de model. Stiti ca BMW produce cel mai economic sedan de clasa medie, iar acum Mercedes vine cu cel mai economic sedan din clasa de lux. Care este si primul S-Klasse cu motor cu 4 cilindri. Vorbim despre Mercedes S 250 CDI BlueEfficiency, sub a carui capota a fost montat propulsorul turbodiesel de 2,2 litri, cu 4 cilindri in linie. Da, se pierde din noblete prin faptul ca sub capota nu mai este cel putin un V6, dar... citeste continuarea pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.