La nivel tehnic, schimbarile sunt importante si concentrate pentru reducerea consumului. Prima generatie Prius avea un consum oficial de 5,7 litri/100 km, a doua generatie a ajuns la o valoare de 5,1 l/100 km, iar noul model afiseaza un consum de 4,7 litri/100 km. Reducerea consumului la acest nivel este de admirat in conditiile in care niponii au vrut sa si sporeasca performantele dinamice, asa ca au montat pe noua Prius un motor conventional mai mare. Propulsorul de 1,5 litri si 70 CP prezent pana acum pe modele Prius a fost inlocuit cu unul de 1,8 litri care dezvolta 97 CP.
Japonezii au mai pregatit si o serie de echipamente mai sofisticate, cum ar fi plafonul cu celule special create pentru a capta energia solara, aceasta fiind transformata ulterior in energie electrica. Sistemul foloseste aceasta energie pentru a raci aerul din habitaclu, cand masina este parcata. In acest fel, cand soferul pleaca cu masina este putin probabil sa foloseasca aerul conditionat pentru mult timp sau la putere mare, consumul de carburant fiind astfel imbunatatit. Dinamica masinii este acum mai buna, acceleratia 0-100 km/h fiind posibila in 9,9 secunde, fata de 10,7 cat era la a doua generatie.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro