Consiliul Judetean Covasna a adoptat, vineri, in cadrul ultimei sedinte a acestui mandat, indicatorii tehnico-economici ai panoului cu inscriptia “Tinutul Secuiesc”de la Aita Mare, dupa ce acesta a fost inaugurat joi, transmite corespondentul NewsIn.
Proiectul a fost aprobat cu cinci voturi impotriva, din partea consilierilor judeteni romani, si o abtinere, restul de consilieri din cei 26 prezenti aproband acesti indicatori tehnico-economici, spre dezabrobarea consilierilor romani, care au acuzat ilegalitatea acestui fapt.

“In Comisia Juridica s-a avizat, dar consider ca e o chestiune de ilegalitate sa se exercite o lucrare, iar aprobarea ei sa se faca ulterior. Nu vad care era urgenta, eventual o chestiune electorala. Nu facem decat sa nu respectam legea, suntem in afara ei daca o lucrare s-a executat inainte de a se aproba”, a declarat consilierul judetean av. Sabin Calinic, care este totodata si candidatul Aliantei Romanesti la presedintia CJ.

Acest lucru a fost criticat si de conducerea PD-L Covasna, vicepresedintele formatiunii, deputatul Petre Strachinaru, declarand, vineri, intr-o conferinta de presa, ca este o crasa indolenta si flagranta incalcare a legii.

Pe durata sedintei, presedintele CJ, Demeter Janos, care a sustinut acest proiect de amplasare a panoului “Tinutul Secuiesc”, a afirmat ca bugetul privind amplasarea acestui panou era votat si comisiile de specialitate aprobasera, iar in baza cifrelor aprobate s-a facut licitatia si exista o autorizatie de constructie.

Panoul inscriptionat "Tinutul Secuiesc" in limbile maghiara, romana si engleza a fost inaugurat joi in prezenta a cateva zeci de persoane, primari din zona, a deputatului UDMR Marton Arpad si a candidatului UDMR la Consiliul Judetean, Tamas Sandor. La festivitate au participat tineri imbracati in costume populare secuiesti, care au fluturat steaguri ale judetului Covasna, iar organizatorii au impartit colac secuiesc.

In raportul CJ se arata ca, in vederea promovarii judetului Covasna ca si produs turistic este necesara crearea unui brand turistic care duce la realizarea efectiva a produsului, iar in prezent in industria turismului se vand aproape in exclusivitate regiunile cu marca care sunt percepute de turist ca si o unitate si sunt bine definite atat pe plan teritorial cat si cultural (de exemplu landuri, cantoane, Bucovina, Tara Barsei,Tara Fagarasului etc.).

„Concret pentru regiunea noastra este oportuna folosirea brandului Tinutul Secuiesc, cu putere de atractie atat pentru piata interna cat si pentru piata internationala”, se sustine in raportul semnat de Demeter Janos. Ca si costuri, valoarea totala a lucrarii a fost de 23.377 de lei.

Anul trecut, primul panou cu "Tinutul Secuiesc" scris in limbile romana, maghiara si engleza a fost amplasat pe DN11, la Chichis, fiind inaugurat in prezenta liderului UDMR, Marko Bela si a altor politicieni UDMR. Mai multi politicieni romani si reprezentanti ai societatii civile romanesti au protestat la acea vreme fata de acest gest, acuzand ca panoul ar avea scopul de a marca granitele asa-zisului Tinut Secuiesc. Panoul a fost insa indepartat la scurt timp, de Societatea de Drumuri Nationale, pe motiv ca nu respecta autorizatia de constructie, fiind prea aproape de drum.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.